استاندار خراسان جنوبی از معدن گرانیت نهبندان بازدید کرد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی در دومین روز سفر به نهبندان از معدن سنگ گرانیت گل پنبه ای سردشت در روستای لخشک این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید محمد صادق معتمدیان از معدن سنگ گرانیت نهبندان در جمع خبرنگاران گفت: ۱۱۸پروانه بهره‌ ‌برداری معدن با ذخیره معدنی بیش از ۸۵ میلیون تن و استخراج سالیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در این شهرستان صادر شده است.
داوود شهرکی ادامه داد: این تعداد پروانه بهره‌ برداری با سرمایه گذاری ۸۱۰ میلیارد ریال صادر شده که برای یکهزار و ۱۷۶ نفر شغل ایجاد شده است.
وی افزود: نهبندان رتبه دوم خراسان جنوبی را از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف معدن دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۲ ماده معدنی در نهبندان شناسایی شده است اضافه کرد: یکی از این مواد باارزش طلا است که تاکنون برای معدن طلای هیرد گواهی کشف صادر شده است.
معدن سنگ گرانیت گل پنبه ای سردشت با ظرفیت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن در سال است که تا ۷۰ سال آینده می توان از آن برداشت کرد.
یکی از مشکلات بزرگ معادن این منطقه نبود برق است که این معادن از اولین پست برق در مرکز نهبندان ۵۰ کیلومتر فاصله دارد و بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه برق رسانی به آن است.
در این بازدید استاندار خراسان جنوبی به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی دستور داد که در خصوص این مشکل نامه ای تنظیم کند تا در جریان سفرش به تهران یکشنبه هفته آینده موضوع را پیگیری کند.
استاندار خراسان جنوبی عصر روز گذشته (چهارشنبه) در نخستین سفر شهرستانی خود به نهبندان در بدو ورود به شهر شوسف مورد استقبال امام جمعه و فرماندار این شهرستان قرار گرفت و سپس با حضور در مزار شهدای گمنام این شهر با ذکر فاتحه با آرمان‌های این شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد.
معتمدیان همچنین در آغاز سفر سه روزه به شهرستان نهبندان با جانباز سرافراز ۴۵ درصد محمد خدادادی در شهر شوسف دیدار و از وی تجلیل کرد.
دیدار با نخبگان و فرهیختگان شهرستان نهبندان از دیگر برنامه های نخستین روز سفر معتمدیان بود.
معتمدیان در دومین روز سفر خود به نهبندان از روستای هدف گردشگری دهسلم و پایگاه میراث طبیعی بیابان لوت و پروژه کمپ کویرنوردی در این روستا و مجتمع آبرسانی شاهکوه نهبندان بازدید کرد.
استاندار خراسان جنوبی همچنین با مردم روستای آتشکده و جمعی از معتمدین، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای اطراف آن دیدار و گفت و گو کرد و نیز در نشستی مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.
شهرستان نهبندان با ۱۴۰ کیلومتر مرز با افغانستان و ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
شهر نهبندان مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۶*۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + یازده =