پنج طرح عمرانی در زیرکوه به بهره برداری رسید

بیرجند – ایرنا – پنج طرح عمرانی با اعتبار سه میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان همزمان با هفتمین روز از دهه فجر در شهرستان مرزی زیرکوه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا فرماندار زیرکوه روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: با افتتاح این طرح ها برای ۱۵نفر شغل ایجاد شده و بیش از ۱۳ هزار نفر از مزایای آن برخوردار شدند.
محمد حسین عربشاهی، واحد پرورش شتر مرغ در روستای بمرود، اجرای طرح آبیاری تحت فشار، مزرعه گیاهان دارویی، گازرسانی به اورژانس ۱۱۵ شهر حاجی آباد و واحد پرورش گوسفند ۶۰۰ راسی را از جمله طرح های افتتاحی در هفتمین روز از دهه فجر در زیرکوه ذکر کرد.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۹ روستای شهرستان به اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال آغاز شد که با تکمیل این طرح ها، ۲ هزار و ۱۵۱ خانوار روستایی شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
همچنین در هفتمین روز از دهه فجر با رئیس سازمان امور عشایری کشور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و جمعی از مسئولان فاز اول مجتمع آبرسانی به عشایر زیرکوه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
شهرستان زیرکوه سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله ۸۵ کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.
۷۵۵۶*۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 15 =