۳۲ پروژه بخش کشاورزی در خوسف افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – ۳۲ پروژه بخش کشاورزی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هفتمین روز از دهه فجر با اعتبار ۵۸۰ میلیون تومان در شهرستان خوسف افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مدیر جهاد کشاورزی خوسف روز پنجشنبه در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: دهه فجر امسال ۱۰۲ پروژه جهاد کشاورزی با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان در این شهرستان افتتاح شده و یا در حال بهره برداری است.
سید حسن رضوی به افتتاح پروژه آبیاری کم فشار در روستای تقاب اشاره کرد و افزود: برای این پروژه ۲۴۷ میلیون تومان هزینه شده و ۵۰ خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی خوسف اظهار داشت: پروژه آبیاری کم فشار چاه علی دوست روستای تقاب نیز با هزینه کرد ۳۹۱ میلیون تومان از دیگر پروژه هایی است که در راستای توسعه بخش کشاورزی دهه فجر به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال ۱۵۰ پشته خاکی و ۲۵۰ پروژه خدماتی نیز در بخش کشاورزی شهرستان به بهره برداری می رسد.
رضوی گفت: مرمت ۶۲ رشته قنات، احداث استخر ذخیره آب، مرمت استخرها، کانال های سیمانی، لوله گذاری خرید تانکر، مرمت و بهسازی چاه ها کشاورزی و پنل خورشیدی از جمله این پروژه هاست.
وی افزود: با افتتاح پروژه های مذکور حداقل ۳۰۰ خانوار روستایی از آن برخوردار می شوند.
در ایام دهه فجر در حوزه جهاد کشاورزی استان ۶۳۵ پروژه در ۱۱ شهرستان با مبلغ ۹۰۹ میلیارد ریال افتتاح می شود.
این تعداد پروژه برای ۵۰۴ نفر اشتغال مستقیم و برای سه هزار و ۸۹۵ نفر تثبیت شغل ایجاد می کند و نیز ۱۴ هزار و ۴۳۵ خانوار از مزایای آن بهره‌ مند می شوند.
خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =