۲۵۳ شکارچی غیرمجاز در خراسان جنوبی دستگیر شدند

بیرجند – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۲۵۳ شکارچی غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در استان دستگیر شدند و هزار و ۹۶۱ عدد انوع ادوات و وسایل شکار از آنان کشف و ضبط شد.

مسعود مستقیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت از شکارچیان، هزار و ۶۰۵ راس و انواع حیات وحش و پرندگان زینتی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست استان، مناطق آزاد، نقاط کویری و مناطق مرزی کشف و ضبط شد.
وی کشف هزار و ۳۵۰ قطعه انواع پرندگان زینتی شامل ۷۹۶ مینا، ۴۰۳ عروس هلندی، ۱۲۰ کوتوله هندی، ۲۳ قطعه طوطی سبز، هشت طوطی رنگین به همراه ۴۲ راس انواع پستانداران به همراه ۲۱۰ قطعه انواع پرندگان وحشی را از مهمترین کشفیات ذکر کرد.
مستقیم ادامه حیات وحش این استان را برای شکارچیان غیرمجاز ناامن دانست و گفت: انجام پایش شبانه روزی مناطق، نظارت دقیق بر مقررات شکار و صید در مناطق تحت مدیریت و آزاد، مناطق مرزی و کویری استان و اصل حفاظت مشارکتی و همکاری فعال جوامع محلی از دلایل این دستگیری ها و کشفیات دانست.
وی ظرفیت چند جانبه حفاظتی برای حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست استان و همکاری فعال نیروی انتظامی و مرزبانی را از دیگر دلایل کشفیات در این حوزه بیان کرد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه توصیه کرد؛ مردم با مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به سامانه گویای ۱۵۴۰ یا شماره تماس ۰۹۱۵۵۶۱۸۵۰۹ اطلاع دهند.
حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی دارای ۱۰ منطقه شکار ممنوع، چهار منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش است.
*۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =