بانوی فیلم‌ساز: فیلم کوتاه در خراسان‌جنوبی نیازمند حمایت است

فیلم‌ساز جوان گفت: تأمین مالی برای ساخت فیلم و نبود مشاور هنری در کنار فیلم‌سازان از مهم‌ترین دغدغه‌های فیلم‌سازان استان است.

سمانه عباسپور فیلم‌ساز جوان استان که از سال ۸۷ در حوزه ساخت فیلم کوتاه فعالیت دارد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: تأمین مالی برای ساخت فیلم و نبود مشاور هنری در کنار فیلم‌سازان از مهم‌ترین دغدغه‌های فیلم‌سازان استان است.

وی افزود: فیلم کوتاه در استان کمتر شناخته شده و جای کار بسیار دارد، اما تنها از سوی متولیان این امر حمایت می‌شویم.

این فیلم‌ساز جوان گفت: حوزه فیلم کوتاه بسیار گسترده است و در صورت درخواست سازمان‌های غیرفرهنگی با موضوعات مختلف و حتی تبلیغ فعالیت‌هایشان می‌توان فیلم‌های تأثیرگذاری ساخت.

عباسپور با بیان اینکه ساخت یک فیلم کوتاه هزینه‌های متغیر زیادی دارد، گفت: متأسفانه برخی نهادها توقع دارند با کمترین هزینه‌ها فیلم بسازیم، در حالی که هزینه هر فیلم بنا به تعداد لوکیشن و بازیگر متفاوت است.

این فیلم‌ساز جوان با بیان اینکه امسال هم فیلم کوتاهی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در استان ساخته است، گفت: این فیلم با حمایت حوزه هنری کشور ساخته شد.

وی با بیان اینکه حوزه فیلم کوتاه نیازمند حمایت جدی است، گفت: برخی برای یک پیام بازرگانی میلیاردها تومان هزینه می‌کنند اما برای یک فیلم کوتاه که تأثیرگذاری زیادی دارد حاضر به هزینه نیستند.

این فیلم‌ساز جوان افزود: فیلم کوتاه در شهرستان‌ها حوزه نوشکوفایی است و یک فیلم‌ساز به‌دلیل علاقه‌اش، نهایت چند کار را می‌تواند با هزینه خودش بسازد و بعد ممکن است به‌دلیل عدم حمایت یا از استان برود یا از این حرفه خارج شود.

عباسپور به جشنواره‌های فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: حضور در جشنواره‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد به شرطی که آن آثار در صداوسیماهای استانی و سینماها نمایش داده شود تا مردم با حوزه فیلم کوتاه آشنا شوند.

وی افزود: برخی از آثارم را صداوسیمای استان پخش کرده است اما برخی نه.

این فیلم‌ساز گفت: جالب بود کار زمزمه محبت که دو سال قبل در حوزه نماز ساخته شد، از شبکه پویا پخش می‌شود اما از شبکه استانی پخش نشد، علاقه‌مندم صداوسیمای استان فیلم‌های کوتاه ساخته شده در استان را پخش کند.

عباسپور به ساخت مستند زنان انقلابی اشاره کرد و گفت: سال گذشته این مستند را با همکاری حوزه هنری و سپاه استان ساختم که پیرامون فعالیت‌های یکی از بانوان فعال در مکتب نرجس بیرجند بود.

وی با بیان اینکه یک فیلم‌ساز تجربی‌ام و نیاز به آموختن بیشتر در این زمینه دارم، افزود: این اولین کارم مستند بود، کار مستند نسبت به فیلم کوتاه وزنه سنگین‌تری است و مستندسازی در حوزه زنان دفاع مقدس نیازمند توجه جدی است.

در پایان این فیلم‌ساز جوان با بیان اینکه پتانسیل‌های زیادی در حوزه فیلم در استان داریم، گفت: در حوزه فیلم‌های بلند نیز چند فیلم توسط فیلم‌سازان کشور در استان ساخته شد اما چرا نباید این حمایت باشد که هنرمندان استانی چنین تولیداتی داشته باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =