آئین‌نامه اجرایی قانون «حفاظت از خاک» در حال نگارش است

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی قانون حفاظت از خاک توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست در حال نگارش است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، فرید صیدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی خاک، اظهار داشت: قانون محوری حفاظت خاک در  ۲۲ خردادماه سال جاری و قانون حفظ کاربری برای حفظ اراضی زراعی سال ۷۴ ابلاغ شد که براساس قانون حفاظت از خاک، اگر شخصی برای خاک آلایندگی ایجاد کند با قانون روبه‌رو بوده و جرائم سنگینی برایش رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه در آیین‌نامه‌های اجرایی باید مراقبت شود تا قانون حفظ اراضی و حفاظت خاک مغایرتی در اجرا پیدا نکند، اضافه کرد: اگر عقلانیت، علم و دانش به کار گرفته و به این قوانین توجه شود، می‌توانیم کشور آباد و پایداری داشته باشیم.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور مطرح کرد: آیین‌نامه‌های اجرایی قانون حفاظت از خاک توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست در حال نگارش است و باید روال اجرایی قانون و زوایای آن بیشتر باز و تکالیف دستگاه‌ها احصا شود.

صیدی‌نژاد به موضوع آلایندگی هوا اشاره و اظهار داشت: در سال‌های گذشته آلودگی هوا موضوعی عجیب بود اما امروزه هوا به‌میزانی آلوده شده که مدارس تعطیل و برای محیط زیست هشدار و خط قرمزی می‌شود.

انتهای پیام/ ۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =