«آفتاب» و «باد» فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان‌‌جنوبی

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: ظرفیت بالقوه استان خراسان‌جنوبی در انرژی‌های تجدیدپذیر و وجود روزهای آفتابی فراوان و تونل‌های بادی فرصت بسیار مغتنمی برای سرمایه‌گذاران بوده که وزارت نیرو نیز برای بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها تأکید ویژه دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در دیدار با همایون حائری‌خیاوی معاون برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به نقش مدیران در توسعه اظهار داشت: برنامه‌ها باید در راستای تحقق سیاست‌های دولت و کمک به توسعه استان باشد.

وی با تأکید بر وضعیت خوب استان در تولید برق خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسبی که صورت گرفته ما در حال حاضر سه برابر نیاز استان تولید برق داریم.

استاندار خراسان‌جنوبی زیربنای توسعه را تکمیل زیرساخت‌ها برشمرد و ادامه داد: مهم‌ترین نیاز ما در استان، تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها در راستای کمک به صنعت است.

معتمدیان پیگیری برای تأمین نیاز برق معادن را از اولویت برنامه‌های استان خواند و تصریح کرد: در شهرستان نهبندان که قطب معدنی است، سرمایه‌گذاران در تأمین برق مورد نیاز فعالیت معدنی خود با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: برای رفع بخش‌هایی از این نیاز با شرکت ایمیدرو توافق‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم اما برای حصول نتیجه بهتر همراهی و مساعدت وزارت نیرو را درخواست داریم.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو نیز در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت بالقوه استان خراسان‌جنوبی در انرژی‌های تجدیدپذیر و وجود روزهای آفتابی فراوان و تونل‌های بادی فرصت بسیار مغتنمی برای سرمایه‌گذاران بوده که وزارت نیرو نیز برای بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها تأکید ویژه دارد.

همایون حائری که برای شرکت در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق به خراسان‌جنوبی سفر کرده بود، در این دیدار، با اشاره به ظرفیت‌های انسانی، اقلیمی و غیره در استان، همجواری با افغانستان را فرصت مناسبی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار، از زحمات شرکا در مدت ۴ سال و نیم حضورش در شرکت توزیع نیروی برق استان تقدیر و کارگر به عنوان مدیر عامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان معرفی شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =