ایجاد ۳ منطقه ویژه اقتصادی در خراسان‌جنوبی به کجا رسید؟

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت ایجاد منطقه ویژه در سه شهرستان استان خراسان‌جنوبی، گفت: طرح راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در نهبندان و فردوس و منطقه ویژه انرژی‌های نو در سربیشه به‌دلیل ایرادات شورای نگهبان دوباره به مجلس برگشت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، هفتم شهریورماه سال ۹۷ بود که رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی از تصویب کلیات سه منطقه ویژه اقتصادی برای خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: این مناطق شامل دو منطقه ویژه عمومی در شهرستان‌های فردوس و نهبندان و منطقه ویژه انرژی‌های نو در سربیشه است که کلیات آن در صحن مجلس به تصویب رسید.

وی افزود: مصوبه مذکور از هفته گذشته در دستور کار صحن مجلس قرار گرفته که با تلاش نمایندگان امروز (۷/۶/۹۷) کلیات آن رأی موافق را اخذ کرد و جزئیات آن بعدا در مجلس بررسی می‌شود!

مشیرالحق عابدی نیز ۲۳ آذرماه ۹۷ در نشستی با حضور مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت: پیرو مکاتبات صورت گرفته و حسب نظر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و به‌منظور واگذاریث زمین به سازمان مسؤول برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، جلساتی با امور اراضی، منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت آب منطقه‌ای و حفاظت محیط زیست استان برگزار و با واگذاری زمین و تأمین آب موردنیاز این مناطق موافقت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با توجه ویژه‌ای که به خراسان‌جنوبی صورت می‌گیرد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات موجود بر سر راه این مناطق مرتفع شود و به‌زودی شاهد ایجاد این مناطق ویژه اقتصاد در استان باشیم.

نظر افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، راه‌اندازی مناطق ویژه در شهرستان‌ها را زمینه‌ساز توسعه دانست و گفت: خراسان‌جنوبی در حال حاضر یک منطقه ویژه اقتصادی فعال در شهرستان بیرجند دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه در نهبندان و راه‌اندازی انرژی‌های نو در سربیشه تأثیر به‌سزایی بر اشتغالزایی این شهرستان‌های مرزی و محروم دارد، بیان داشت: مناطق ویژه اقتصادی با هدف جذب صنایع صادرات‌گرا می‌تواند با ایجاد شرایط مطلوب نظر تجار و سرمایه‌گذاران را جلب کند.  

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت ایجاد منطقه ویژه در سه شهرستان استان خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: طرح راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در نهبندان و فردوس و منطقه ویژه انرژی‌های نو در سربیشه به‌دلیل ایرادات شورای نگهبان دوباره به مجلس برگشت.

افضلی ادامه داد: پس از ارجاع دوباره طرح به دولت و رفع نواقص مجددا طرح به شورای نگهبان ارسال شد که امیدواریم با نظر مثبت شورای نگهبان هر چه سریع‌تر ابلاغ و امیدواریم در همین مجلس این کار را نهایی کنیم.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =