برگزاری دومین اجلاسیه شهدای سادات در خراسان‌جنوبی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از برگزاری اجلاسیه ۱۴۰ شهید سادات استان در روز پنج شنبه ۱۹ دی ماه امسال با سخنرانی محوری نماینده رهبری در حج و زیارت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس بیرجند، سردار علی قاسمی ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به آمار شهدای سادات در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در مجموع آمار شهدای سادات استان ۱۴۰ شهید است.

وی از برگزاری اجلاسیه ۱۴۰ شهید سادات استان در روز پنجشنبه، ۱۹ دی ماه سال جاری در حسینیه جماران بیرجند خبر داد و بیان داشت: سخنران محوری این مراسم نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خواهد بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در راستای برگزاری این اجلاسیه ۲۳ یادواره شهرستانی، حوزه و پایگاهی برای شهدای سادات برگزار شده است، اضافه کرد: همچنین چهار کارگروه مردمی شامل فرهنگی و تبلیغات، پشتیبانی و مالی، انتشار و صنوف و اجرای مراسم تشکیل شده است.

قاسمی از حضور ۱۰ هزار نفر از سادات استان و خارج استان در این اجلاسیه خبر داد و تصریح کرد: جمعیت سادات استان قریب به ۴۰ هزار نفر می‌شود که در شهرها و روستاهای استان سکونت دارند. 

وی ادامه داد: ۷۷۲ سادات فرهنگی شاغل، یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز سادات در مقطع دوم دبیرستان در مرکز استان، ۵۱۸ دانشجو سادات، ۲۰۰ طلبه و هفت هزار سادات بسیجی در خراسان‌جنوبی وجود دارد. 

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سیزده =