هفت خوان تولید در خراسان‌جنوبی/ عدم شفافیت در قوانین مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان

مدیر شرکت تولیدی صنایع مفتولی صدر صنعت گفت: سخت‌گیری اخذ مجوز یکی از موانع ورود به کار تولید است و پس از آن هفت خان‌های دیگری از جمله دارایی، مالیات، بانک‌ها، تأمین مواد اولیه، مبارزه با کالای مشابه و… وجود دارند.

سید یحیی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در سال ۶۹ تصمیم به تأسیس شرکت تولیدی صنایع مفتولی که زیرمجموعه محصولات فولادی است، گرفتیم و طی دو هفته مجوز کار را اخذ کردیم.

وی عنوان داشت: در آن زمان طی مراحل زمان زیادی را نمی‌برد اما اکنون دریافت مجوزها طولانی شده و قوانین دست و پاگیر بر سر راه تولیدکننده‌ها قرار گرفته است.

مدیر شرکت تولیدی صنایع مفتولی صدر صنعت با بیان اینکه اکنون چشم‌انداز روشنی برای تولیدکننده وجود ندارد، گفت: فساد، تبعیض و مسائل مختلفی باعث شده تا فضای رقابت غیر متعارف شود.

حسینی بیان داشت: تا بهمن‌ماه سال ۹۲ وضعیت این تولیدی خوب بود ۱۸ نفر نیز مشغول با کار بودند اما متأسفانه از این تاریخ به بعد دچار بحران شدیم.

وی عنوان داشت: تولید سالانه یک هزار تن محصول فولادی در این واحد وجود داشت و یک چهارم تولید از طریق صادرات به‌فروش می‌رسید اما سال به سال وضعیت بدتر شد.

مدیر شرکت تولیدی صنایع مفتولی صدر صنعت با اشاره به کاهش نقدینگی صنایع، گفت: یکی از نکاتی که وجود داشت این بود که بانک‌ها با افرادی که تسهیلات میلیاردی دا‌شتند مماشات می‌کردند و بی‌توجهی به بنگاه‌های خرد صورت گرفت و دچار بحران شدند و حداقل ۴۰ درصد واحدها از دور فعالیت خارج شدند.

حسینی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده، خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مسائلی که وجود دارد و از آن رنج می‌بریم عدم شفافیت در قوانین است و با توجه به اینکه قانون بسیار خوبی بود و باعث شکوفایی می‌شد اما درست انجام نشد.

وی با بیان اینکه سهم صنایع کوچک تولیدی در قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشد، افزود: واردات و توزیع نامناسب ارزهای دولتی باعث آسیب‌پذیری بیشتری واحدهای تولیدی خرد شد.

مدیر شرکت تولیدی صنایع مفتولی صدر صنعت بیان داشت: این واحد اکنون با چهار نیرو به فعالیت خود ادامه داده و در سال جاری تولید قابل بیانی نداشته و بلاتکلیف و در انتظار سرمایه در گردش هستیم.

حسینی عنوان داشت: شاخص‌ها نشان می‌دهد که رتبه کشور در بهبود فضای کسب و کار تنزل داشته و یکی از دلایل آن سخت‌گیری‌ها است.

وی ادامه داد: سخت‌گیری اخذ مجوز یکی از موانع ورود به کار تولید است و پس از آن هفت خان‌های دیگری از جمله دارایی، مالیات، بانک‌ها، تأمین مواد اولیه، مبارزه با کالای مشابه و… وجود دارند.

مدیر شرکت تولیدی صنایع مفتولی صدر صنعت تصریح کرد : سال ۹۸ رونق تولید نام گرفت اما حداقل در این استان رونق تولید رتبه خوبی نمی‌گیرد.

حسینی عنوان داشت: طی بازدیدهای استاندار از واحدها و بیان مسائل در جلسات مصوبات خوبی ارائه می‌شود و استاندار پیگیر کار افراد بوده‌اند اما متأسفانه دستگاه‌های متولی و اجرایی این مصوبات را درست اجرا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر فردی مشکلات و حقیقت مسائل را بیان کند کارش گیر بیشتری پیدا می‌کند و تحت عنوان قانون مسیر حل مشکلش طولانی‌تر می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =