معتمدیان: ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در خراسان‌جنوبی احداث می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در راستای توسعه گلخانه‌های استان، تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت شهرک‌های کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی به امضاء رساندیم که تا پایان دولت، یک‌هزار هکتار گلخانه در مرکز استان و شهرستان‌ها احداث کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در حاشیه بازدید از مجتمع‌های گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در راستای توسعه گلخانه‌های استان، تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت شهرک‌های کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی به امضاء رساندیم که تا پایان دولت، یک‌هزار هکتار گلخانه در مرکز استان و شهرستان‌ها احداث کنیم.

وی افزود: از زمان ابلاغ، اقدامات خوبی صورت گرفته و هفته‌ای یک جلسه در مرکز استان برای پیگیری این موضوع تشکیل می‌شود.

 استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: فرمانداران نیز به‌عنوان رؤسای ستاد گلخانه به همراه مجموعه اقتصادی استانداری و سازمان جهاد کشاورزی عزم جدی برای تحقق توسعه گلخانه‌ها در استان را دارند.

معتمدیان تأکید کرد: اولویت ما توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای موجود استان است، لیکن لکه‌های جدیدی نیز شناسایی شده و ۵۴۰ هکتار در حال طی مراحل قانونی جهت واگذاری است.

وی با بیان اینکه امروز بازدید از مجتمع‌های گلخانه‌ای استان را در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: هدف این بازدید این بود که از نزدیک مشکلات و موانع را بررسی کنیم و با تصمیماتی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اتخاذ می‌شود، سرمایه‌گذاران با انگیزه‌ای مضاعف به این حوزه ورود کنند.

 استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: امیدواریم با ارائه تسهیلات کم‌بهره، زمینه سرعت بخشی به پروژه نهضت گلخانه‌ای در استان خراسان‌جنوبی فراهم شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهی در “معتمدیان: ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در خراسان‌جنوبی احداث می‌شود

  1. گفتن احداث ۱۰۰۰ هکتار گلخانه کار ساده ای است اما در عمل خیلی خیلی مشکل و رو یایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 12 =