وجود ۱۶ هزار بی‌سواد زیر ۵۰ سال در خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی تعداد بی‌سوادان بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۱۹ هزار نفر بوده‌اند، گفت: با تلاش‌های انجام شده هم‌اکنون حدود ۱۶ هزار بی‌سواد در استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی واقعی صبح امروز در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس سوادآموزی، اظهار داشت: میانگین شاخص باسوادی در کشور ۹۵ درصد بوده اما این شاخص در خراسان‌جنوبی ۹۶ درصد است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی تعداد بی‌سوادان بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۱۹ هزار نفر بوده‌اند، بیان داشت: با تلاش‌های انجام شده هم‌اکنون حدود ۱۶ هزار بی‌سواد در استان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود بیش از ۲۳۰ آموزش‌دهنده در سطح استان و به‌کارگیری ۱۰۵ آموزش‌دهنده جدید، مطرح کرد: در دوره سوادآموزی با توجه به اینکه هنوز مهلت زمانی وجود دارد بیش از ۵۲ درصد تحت پوشش قرار گرفتند.

واقعی سهمیه ابلاغی استان در دوره سوادآموزی را یک هزار و ۵۸۰ نفر اعلام و مطرح کرد: در حال حاضر شش مرکز یادگیری محله در استان فعال و مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی ادامه داد: تشکیل مرکز یادگیری محلی یکی از تجربه‌های موفق نهضت سوادآموزی است که ضرورت شرایط زمانی ایجاد آن بدین سبب است که سوادآموز باید بتواند مهارت‌های اساسی زندگی را بیاموزد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به سرانه دوره‌های سوادآموزی در سال جاری، اعلام کرد: به ازای هر نفر سوادآموز ۸۸۰ هزار تومان، دوره انتقال ۹۳۰ هزار تومان و دوره تحکیم ۱۶۱ هزار تومان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 15 =