سردار شهید سلیمانی یک نماد و تفکر بود/ مسیر مقاومت تا قیام امام زمان(عج) ادامه دارد

گفت: حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک نماد و تفکر است و میلیون‌ها حاج قاسم در دنیا وجود دارند که چشمان آمریکایی‌ها را کور و آنان را ذلیل خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیرجند، ضمن دعوت آحاد مردم به رعایت تقوای الهی در همه جوانب زندگی، اظهار داشت‌: باید تمام تلاش خود را برای رعایت تقوای کامل و فراگیر در تمام ابعاد خانوادگی، اجتماعی و سیاسی به‌کار گیریم.

وی با بیان اینکه فداکاری‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌ها برای بقای شجره طیبه دین است، بیان داشت: اگر سرداران سپاه امثال شهید قاسم سلیمانی و سایر شهدا در راه دین و بقای دین به شهادت رسیدند برای این بود که دین برای فرد، خانواده و جامعه یک نیاز است و مانند شمع سوختند تا ما در پرتو دین خدا راهمان را بیابیم و زندگی کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند ایمان واقعی ناب دینی را یک ضرورت برای تشکیل، استحکام، نشاط و پویایی خانواده دانست و تبیین کرد: یکی از کارکردهای مهم ایمان در خانواده ایجاد، اعتماد و اطمینان بین اعضای خانواده است چراکه این مؤلفه شیرازه یک خانواده به‌حساب می‌آید.

مختاری حجاب را از ضروریات اسلام دانست و با تأکید بر اینکه تمام تلاش دشمن در فضای مجازی بر این است که با ترویج بی‌بندوباری انسجام خانوادگی را از بین ببرد، مطرح کرد‌: ایمان ناب واقعی باعث می‌شود انسان دستور خداوند به حیا، غیرت و حجاب را رعایت کند.

وی در بخش، دیگری از سخنانش با اشاره به مناسبت‌های هفته، مطرح کرد: امروز حادثه جانسوز و افتخارآمیزی رخ داد که نشانه تقابل جبهه حق با باطل است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان داشت: آمریکای مستکبر و دیوصفت به‌صورت گسترده و بی‌رحمانه از هر ترفند ناجوانمردانه‌ای استفاده می‌کنند تا جبهه حقیقت را که مقابل آن‌ها همانند یک سد ایستاده‌ کنار بزنند تا به خواسته‌های نفسانی خود ادامه دهند.

مختاری با تأکید بر اینکه آنچه امروز نیاز جدی جامعه است و شهادت سردار سلیمانی نیز به آن کمک می‌کند مؤلفه بصیرت است، اضافه کرد: باید بیش از هر زمان دیگر به حقیقت اهداف پلید دشمنان توجه کنیم و گول فریبکاری آنان را نخوریم.

وی اصلی‌ترین و نهایی‌ترین هدف استکبار جهانی و آمریکایی‌ها را سلطه بر انسان‌ها ذکر کرد و توضیح داد: آنان همیشه این هدف را پنهان و پیوسته دنبال کرده‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: آمریکایی‌ها برای رسیدن به این هدف یک هدف میانی یعنی برداشتن دین خدا را در سر دارند چون مهم‌ترین مانع آن‌ها در این راه، انبیای الهی و متدینین هستند و تلاش می‌کنند دین خدا را از بین ببرند.

مختاری هدف اصلی استکبار و آمریکا را گرفتن حقیقت ایمان مردم بیان کرد و افزود: مستکبران تا این مؤلفه مهم را نگیرند از پای نمی‌نشینند و تا الان که نتوانستند در ادامه راه هم نخواهند توانست.

وی با تأکید بر اینکه ولایت مهم‌ترین نماد دین و حقیقت توحید است، مطرح کرد: متأسفانه برخی خواص و قوام بی‌بصیرت فکر می‌کنند نظام اسلامی با اسلام فرق دارد و مقصودشان این است که نظام از برخی شعارها و آرمان‌های خود کوتاه بیاید در صورتی که نظام اسلامی سنگر اسلام است.

امام جمعه موقت بیرجند مسلمانان انقلابی و ناب را از نمادهای اسلام ذکر کرد و با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: بهترین و فداکارترین افسر رشید اسلام از ما گرفته شد و این مصیبت را به همه مردم مسلمان منطقه و کشورمان که از نزدیک شاهد خدمات صادقانه و فداکاری‌های این افرمانده شجاع بودند، تسلیت می‌گوییم.

مختاری با تأکید بر اینکه این سردار رشید حقیقتاً مالک‌گونه در رکاب رهبری سربازی کرد و در راه اسلام و انقلاب جان‌نثاری کرد، افزود: انقلاب و توحید و اسلام مرز نمی‌شناسد با توجه به اینکه شهادت آرزویش بود همانند اربابش اباعبدالله الحسین غریبانه و مظلومانه به شهادت رسید.

وی متذکر شد: حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک نماد و تفکر است و میلیون‌ها حاج قاسم در دنیا وجود دارند که چشمان آمریکایی‌ها را کور و آنان را ذلیل خواهند کرد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: نفرین بر کسانی که برای رسیدن به منافع استکباری اینگونه گرگ‌صفت عمل می‌کنند و این نشانه ذلت است که مخفیانه و در دل تاریکی شب جنایتی را انجام دهند، این اقدام آمریکایی‌ها نشانه قدرت‌نمایی نیست بلکه ذلت خود را به رخ جهانیان کشاند.

مختاری با اعلام اینکه سپاه و مردم ما ۴۰ سال است که این حقارت را بر آمریکا تحمیل کرده و تا قیام امام زمان(عج) مسیر مقاومت و ایستادگی در مقابل مستکبرین ادامه خواهد داشت، تبیین کرد: امروز بعد از گذشت چهل سال نباید گول بازی سیاسی‌کاران و سیاست‌بازان را بخوریم و با نام‌های مختلف ما را فریب دهند.

وبا اشاره به برگزاری انتخابات متعدد در جمهوری اسلامی خطاب به مردم متذکر شد: در انتخابات آینده باید به سمتی برویم که ضدانقلاب‌هایی که بر مسند انقلاب نشسته‌اند را پالایش و آنان را پایین بکشیم و همچنین شورای نگهبان نیز در تعیین صلاحیت‌ها باید حواسشان را جمع کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + سه =