برگزاری اجلاسیه‌ شهدای سادات خراسان‌جنوبی با حضور ۱۰ هزار نفر

، اجلاسیه ۱۴۱ شهید سادات خراسان‌جنوبی صبح امروز با حضور نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، استاندار خراسان‌جنوبی، مسؤولان استانی و شهرستانی، سادات و ائمه جمعه سادات سایر نقاط کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اجلاسیه ۱۴۱ شهید سادات خراسان‌جنوبی صبح امروز با حضور نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، استاندار خراسان‌جنوبی، مسؤولان استانی و شهرستانی، سادات و ائمه جمعه سادات سایر نقاط کشور در حال برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در این مراسم اظهار داشت: بیش از یک سال است که نسبت به تشکیل ستاد شهرستانی و استانی کنگره شهدای سادات استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و توانستیم در این مسیر گام برداریم.

سردار علی قاسمی از وجود ۱۴۱ شهید سادات در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: از مجموع شهدای سادات استان، ۱۲۱ شهید متعلق به بسیج و سپاه و ۲۱ شهید متعلق به ارتش و نیروی انتظامی هستند.

وی از حضور ۱۰ هزار نفری سادات در این مراسم خبر داد و بیان داشت: از ابتدای امسال در راستای برگزاری اجلاسیه ۱۴۱ شهید سادات خراسان جنوبی، ستاد اجلاسیه شهدای سادات استان خراسان‌جنوبی با چهار کارگروه مردمی تبلیغات، پشتیبانی و مالی، اقشار و صنوف و کارگروه اجرایی تشکیل شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در این جلاسیه از ائمه جمعه و مسؤولان سادات سراسر کشور به‌خصوص استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و یزد دعوت شده است، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۱۲ جسله برنامه‌ریزی برای اجلاسیه انجام شده و همچنین ۴۰ برنامه ویژه برای شهدای سادات در استان اجرا شده است.

قاسمی مطرح کرد: قبل از این اجلاسیه ۱۲ یادواره شهرستانی شهدای سادات و ۲۵ یادواره بخشی و دهستانی در ۱۱ شهرستان استان برگزار شد و همچنین طی این مدت دیدار با خانواده شهدای سادات و رزمندگان سادات در دستور کار بوده و انجام شده است.

وی با اعلام اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ آمار سادات استان خراسان‌جنوبی حدود ۴۰ هزار نفر است، تبیین کرد: حدود ۱۵ روستای متمرکز داریم که سادات در این مکان‌ها شرف حضور دارند.

قاسمی شهیدان رحیمی، موسوی، راشدی، حسینی و رضوی را از محوری‌ترین سرداران شهید سادات خراسان جنوبی ذکر کرد و بیان داشت: خراسان‌جنوبی پیشنهاد برگزاری دومین کنگره ملی و کشوری سادات را در سالگرد شهادت حضرت زهرا(ص) و سالگرد به خاکسپاری حاج قاسم سلیمانی در این استان را مطرح خواهد کرد.

همچنین در این مراسم از هفت عنوان کتاب با عناوین؛ « پسرم احمد»، «اردیبهشت فقیر»، «پرستوهای سبز مهاجر»، «راز اروند»، «چراغ هدایت»، «آن مرد این مردم»، «مدافعان شریعت منادیان طریقت» رونمایی شد.

انتهای پیام/۶۹۳۰۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =