دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: دوازدهمین یادواره ۶۴ شهید ورزشکار استان بنام شهید شاخص مدافع حرم «مرتضی بصیری‌پور» با شعار «شهادت پیمان جوانمردان در آیین بندگی» ۲۶ دی‌ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی خیرساز علوی بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن عزیزی بعداز ظهر امروز در نشست خبری دوازدهمین یادواره ۶۴ ورزشکار شهید خراسان‌جنوبی اطهار داشت: این یادواره بنام نخستین شهید مدافع حرم «مرتضی بصیری‌پور» با شعار «شهادت پیمان جوانمردان در آیین بندگی» پنجشنبه ۲۶ دی‌ماه جاری در سالن ورزشی علوی بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام در جامعه یک اولویت اساسی است، گفت: در این زمینه باید ترویج فرهنگ شاخص ایثار و شهادت نهادینه شود تا بتوان به جامعه‌ای همراه با معنویت و ارزش‌های فاخر اسلامی و اهداف مقدس دست یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوانان، ترویج فضایل و سجایای اخلاقی در جامعه ورزشکاران، گرامی داشتن مقام شامخ خانواده شهدا، مقابله با هجمه جنگ نرم دشمنان از طریق توجه ویژه به مقام شهدا، ترویج وصایا و سیره عملی شهدا، ترویج فرهنگ و هویت ناب اسلامی، تکریم مفاهیم اخلاقی در حوزه‌های ایثار، ترویج پایداری ملی، ترویج فرهنگ وحدت و انسجام اسلامی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف عمده برگزاری این جشنواره می‌باشد.

عزیزی یادآور شد: نگاه فرابخشی و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از ظرفیت جوانان برای تولید محتوا و چگونگی برگزاری جشنواره، استمرار خط مشی فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد یادواره ۶۴ شهید ورزشکار خراسان‌جنوبی است.

وی با اشاره به دو هزار شهید سرافراز خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از ۶۴ شهید ورزشکار استان ۵۶ نفر در رده سنی جوانان (۱۸ تا ۳۵) سال، ۷ شهید نوجوان (۱۲ تا ۱۸) سال و یک شهید نونهال بوده که از این تعداد ۵۵ شهید دفاع مقدس، دو شهید انقلاب اسلامی، ۶ شهید مبارزه با اشرار و یک نفر شهید مدافع حرم هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: از ۶۴ شهید ورزشکار استان ۲۶ نفر فوتبالیست، هفت نفر کشتی‌گیر، هفت‌نفر دو ومیدانی‌کار، پنج نفر والیبالیست، چهار نفر کاراته، سه نفر بسکتبالیست، سه نفر باستانی‌کار، سه نفر تنیس‌روی‌میز، سه نفر رزمی‌کار، دو نفر ژیمناستیک و یک نفر کوهنورد بوده‌اند.

عزیزی با بیان اینکه بیرجند با ۴۷ شهید بیشترین شهدای ورزشکار خراسان‌جنوبی را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: بشرویه پنج شهید، فردوس چهار شهید، طبس سه شهید، سرایان دو شهید و شهرستان‌های نهبندان و سربیشه هر کدام یک شهید ورزشکار تقدیم نظام جمهوری اسلامی نموده‌اند.

وی خاطرنشان‌کرد: از ابتدای سال ۳۶ دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران ورزشی با همراهی مسؤولان بنیاد شهید داشته‌ایم و همزمان با ایام الله دهه فجر در قالب اردوی زیارتی و سیاحتی خانواده‌های شهدا به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

این مقام مسؤول گفت: برپایی نمایشگاه تمثال شهدا و کتاب سکوهای آسمانی، همچنین کمپین کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان، سخنرانی سردار قاسمی، صحبت‌های همسر شهید بصیری‌پور، تجلیل معنوی از خانواده‌های شهدا، قرائت بیانیه از برنامه‌های جانبی یازدهمین یادواره ۶۴ شهید ورزشکار خراسان‌جنوبی می‌باشد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =