آماده‌باش ۸۴ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به استان و صدور اخطاریه هواشناسی، ۸۴ تیم امدادی و عملیاتی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، هواشناسی خراسان‌جنوبی در خصوص بارندگی شدید و بارش برف در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی شمال استان هشدار داد و گفت: همه شهرستان‌های استان از عصر امروز تا صبح روز جمعه چهارم بهمن‌ماه تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

در این مدت بارندگی شدید بین ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر، در برخی نقاط ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر، گاهی رعد و برق، بارش حداکثری ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متری برف به‌خصوص در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی شمالی استان، وزش باد شدید، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و کاهش دید در اثر تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.

هواشناسی همچنین در خصوص وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن برخی مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده‌های مواصلاتی و اختلال در تردد‌های درون و برون شهری طی این مدت هشدار داد.

ابوالحسن میرجلیلی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به استان و صدور اخطاریه هواشناسی، ۸۴ تیم امدادی و عملیاتی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این تیم‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی بارندگی در استان آماده‌باش هستند، تصریح کرد: تیم‌های امدادی و عملیاتی مدیریت بحران شامل نیروهای راهداری، تکنسین‌های اورژانس، پلیس راه، شهرداری، آتش‌نشانی و هلال‌احمر به مسافران و مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حجم بیشتر امدادرسانی‌ها برای مرکز و جنوب استان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مردم و مسافران در صورت سفر ضروری از همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و سوخت کافی در محورهای برفگیر اطمینان حاصل کنند.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: مردم و مسافران در این مدت از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند همچنین کشاورزان، دامداران، عشایر و گلخانه‌داران تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمالی انجام دهند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/[

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =