معتمدیان: سند توسعه شمال شهر بیرجند تدوین شد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در راستای توزیع امکانات و رفاهیات با پیگیری‌های معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری بیرجند، سند توسعه شمال شهر بیرجند تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان محلی مهرشهر، اظهار داشت: با توجه به فضای دوقطبی پیش‌آمده در شمال و جنوب شهر به لحاظ توزیع امکانات و رفاهیات، رفع مشکلات موجود در دستور کار حوزه‌های مختلف قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا با پیگیری‌های معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری بیرجند، سند توسعه شمال شهر بیرجند تدوین شد.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این سند و نقشه راه تدوین‌شده، کلیه نیازهای شمال شهر به همراه راهکارهای رفع آن‌ها آمده است.

معتمدیان کمبود امکانات بهداشتی و درمانی را از مهم‌ترین نیازهای مردم در شمال شهر برشمرد و گفت: به منظور رفع این نیاز، پیگیری‌های لازم صورت گرفت و آنچه امروز اتفاق افتاده، آغاز عملیات اجرایی یک باب بیمارستان محلی در مهرشهر است که می‌تواند بخشی از نیازهای منطقه را پوشش دهد.

وی متذکر شد: سعی می‌کنیم با تخصیص اعتبارات ملی و استانی به این پروژه خیرساز، روند اجرای کار را سرعت بخشیم تا به‌زودی شاهد افتتاح آن در این منطقه باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه از اخذ مجوزهای اولیه احداث کلینیک تخصصی برای مهرشهر خبر داد و گفت: پنج‌هزار متر مربع زمین با کاربری بهداشتی، در جوار این بیمارستان واقع شده که مقرر شد جهت ساخت این کلینیک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

معتمدیان عنوان داشت: بنابر این است که در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، مجوزهای لازم برای احداث این کلینیک اخذ شود تا با ایجاد این فضا، بخشی از دغدغه‌های مردم منطقه مرتفع شود.

وی تأمین فضاهای آموزشی شهر بیرجند را از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت:بعد از احصاء نیازهای آموزشی شمال شهر، برای رفع آن‌ها اقداماتی صورت گرفته است.

استاندار خراسان‌جنوبیجذب اعتبارات ملی و استانی و تزریق آن‌ها به پروژه‌های آموزشی را مهم‌ترین راهکار برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کار برشمرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =