بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی/۳۰ بهمن؛ آخرین زمان تبلیغات در نشریات و روزنامه‌ها

فرماندار بیرجند از ممنوعیت اعلام نظر شخصیت‌های حقوقی با سمت اجرایی برای حمایت از نامزدها خبر داد و گفت: درج نام احزاب سیاسی در آثار تبلیغاتی نامزدها باید با اخذ تاییدیه آن حزب و مجمع باشد

 به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، نشست هم‌اندیشی و توجیهی پیرامون مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌جنوبی با حضور مسؤولان اداره‌کل ارشاد اسلامی، فرمانداری بیرجند، مدیرمسؤولان خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها، مراکز فرهنگی، انتشاراتی و چاپخانه‌های استان برگزار شد. 

فرماندار بیرجند در این جلسه گفت: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه آغاز و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه اول اسفندماه  ادامه می‌یابد.

علی ناصری با اشاره به ماده ۶۰ و ۲۹ قانون انتخابات، بیان داشت: اعلام نظر شخصیت‌های حقوقی با ذکر سمت اجرایی برای حمایت از نامزدها ممنوعیت قانونی دارد و درج مجامع و گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار در آثار تبلیغاتی باید با اجازه و تأیید احزاب مربوطه باشد. 

وی استفاده از بیلبوردهای سطح شهر برای استفاده تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را ممنوع اعلام کرد و یادآور شد: ابعاد پوسترها و بنرهای تبلیغاتی نیز باید بیشتر از اندازه‌های ۷۰×۵۰ نباشد.

فرماندار ببرجند خاطرنشان کرد: هر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هر منطقه شهرداری می‌تواند دو ستاد انتخاباتی و در مجموع چهار ستاد در شهر بیرجند داشته باشد.

ناصری بیان داشت: برپایی ستادهای انتخاباتی نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حدفاصل میدان ابوذر تا فلکه اول مدرس، از تقاطع فلکه دوم مدرس تا فاصله ۵۰ متر بالا و پایین فلکه، حدفاصل میدان مادر بلوار معلم تا تقاطع ۱۵ خرداد، دور میدان شهداء و خیابان حافظ غربی مهرشهر بیرجند ممنوع است. 

وی در ارتباط با پوشش خبری و تصویری روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در بیرجند گفت: هر خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه و نشریه می‌تواند دو خبرنگار و عکاس را برای صدور کارت به ستاد اجرایی انتخابات معرفی کند و خبرنگاران کارت‌دار می‌توانند برای انجام مصاحبه بدون تأثیرگذاری بر روند اخذ رأی در شعب حضور پیدا کنند. 

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری بیرجند نیز با بیان اینکه پدیده انتخابات از اهمیت، جایگاه و حساسیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه در راستای قانون‌مداری، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

سعید برقی با اشاره به قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: این قانون در ۱۲ ماده و ۱۴ تبصره تدوین شده که بر این اساس کلیه امکانات و منابع تأمین مالی تبلیغات و هرگونه فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها، اعم از نقدی و غیرنقدی باید از طریق اسناد بانکی یا از طریق الکترونیکی و شماره حساب انجام شود. 

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابی خوسف، درمیان و بیرجند ۱۲۴ صندوق و شعب اخذ رأی سیار بوده است، یاد آور شد: با توجه به افزایش جمعیت این حوزه‌ها تعداد صندوق‌ها و شعب اخذ رای به ۱۵۳ افزایش یافته است. 

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =