روایت یک نشست | از اردوی تیم ملی والیبال افغانستان در بیرجند تا برگزاری جام مرزداران در خراسان‌جنوبی

تیم ملی والیبال جمهوری افغانستان برای حضور مقتدرانه در مسابقات قهرمانی آسیای مرکزی در بیرجند اردوی ۲۰ روزه می‌زند و خراسان‌جنوبی میزبان تورمنت«جام مرزداران» کشور با شرکت دو تیم خارجی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، برای نخستین بار تیم ملی والیبال جمهوری افغانستان در خراسان‌جنوبی اردو می‌زند تا بتواند با کوله‌باری از تجربه‌های علمی و فنی در مسابقات قهرمانی آسیای مرکزی مقام آوری داشته باشد.

سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری افغانستان در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: این اردوی آمادگی با شعار «پیام‌آور صلح و دوستی» از ۳۰ بهمن‌ماه جاری در مجموعه فرهنگی ورزشی علوی بیرجند آغاز و به‌مدت ۲۰ روز ادامه می‌یابد.

رامین بابایی افزود: به‌منظور رسیدن به اهداف و آرمان‌های اردوی آمادگی تیم ملی جمهوری افغانستان از مربیان برجسته آنالیزور و بدنسازی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌شود تا بازیکنان در تمرینات تئوری و عملی بتوانند با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های روز این رشته جهانی آشنا شوند.

ورزشکاران؛ سفیران صلح و دوستی

سرپرست تیم ملی والیبال جمهوری افغانستان با اشاره به حضور این تیم از سال ۲۰۱۵ در مسابقات قهرمانی آسیای مرکزی، خاطرنشان کرد: جوانان افغانستان به‌رغم نبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توانسته‌اند در ماراتن‌های آسیایی خوش بدرخشند و بر سکوی نایب قهرمانی این رقابت‌ها بایستند.

سیدنعمت مشتاق از حضور تیم ملی جمهوری افغانستان در مسابقات قهرمانی آسیای مرکزی بنگلادش در شهریورماه سال ۹۹ خبر داد و یادآور شد: این مسابقات با حضور تیم‌های نپال، تاجکستان، ازبکستان، قرقیزستان، بوتان، ترکمنستان، مالدیو برگزار می‌شود.

محمدشعیب عزیزی مربی تیم ملی والیبال جمهوری افغانستان در ارتباط با جدیدیت فدراسیون این کشور در راستای توسعه  همگانی و فراگیر کردن والیبال، گفت: با تدریس محمدیوسف صادق، مدرس به‌نام سطح یک جهانی تاکنون دوره‌های سطوح مختلف مربیگری در ولایت‌های افغانستان برگزار شده و جمع کثیری کارت‌ مربیگری خود را دریافت و مشغول فعالیت هستند.

برگزاری اردوها و مسابقات بین‌المللی؛ زمینه‌ساز توسعه دیپلماسی

کاپیتان تیم ملی والیبال جمهوری افغانستان با اشاره به شعار «سفیر صلح و دوستی» اردوی آمادگی این تیم در خراسان‌جنوبی، ابراز داشت: از آنجایی که در ترکیب تیم ملی از تمامی ولایت‌های افغانستان ورزشکار حضور دارند و تبعیضی نیز بین آنان به‌عنوان سفیر ورزشی وجود ندارد این شعار انتخاب شده است.

امید زدان والیبالیست ملی‌پوش و لژیونر افغانستان افزود: جنگ و ناامنی در افغانستان آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی را به‌وجود آورده است که در صدد هستیم از رهگذر شعار «پیام آوران صلح و دوستی» و یک رویداد ورزش ملی و بین‌المللی در زمینه آگاهی‌بخشی و ترویج دوستی و صلح پایدار سفیران خوب و تاثیرگذاری برای افغانستان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی هدف از میزبانی اردوی آمادگی تیم ملی والیبال جمهوری افغانستان در بیرجند را توسعه مناسبات دیپلماسی ورزشی و تعاملات فرهنگی و اجتماعی اعلام کرد و گفت: از این رهگذر نیز می‌توان به معرفی ظرفیت‌‌ و پتانسیل بالقوه استان نیز پرداخت.

حسن عزیزی با اشاره به‌میزبانی مسابقات بین‌المللی اسکواش بیرجند جونیور اسفندماه ۹۸ به میزبانی خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: میزبانی از رویدادهای ورزشی بین‌المللی و برگزاری اردوهای تیم ملی کشورها می‌تواند توسعه همه‌جانبه به لحاظ کمی و کیفی ورزش استان را فراهم سازد.

خراسان‌جنوبی میزبان تورمنت جام مرزداران می‌شود

وی حضور سرمربیان تیم ملی و ورزشکاران ملی‌پوش رشته‌های متنوع به مناسبت‌های مختلف در خراسان‌جنوبی را نشان از نگاه مثبت و توسعه‌ای وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها به استان دانست و افزود: تداوم میزبانی مسابقات و اردوهای تیم ملی ایران و سایر کشورها می‌تواند در جذب و مساعدت‌های مالی و معنوی مدیران ارشد کشوری نقش‌آفرین باشد.

رئیس هیات والیبال خراسان‌جنوبی نیز خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ مکاتبات و پیگیری‌هایی در راستای برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی نوجوانان و پایه‌ای ایران در بیرجند بوده‌ایم که اردوی آمادگی تیم ملی والیبال جمهوری افغانستان در بیرجند پیرو این درخواست‌ها صورت می‌گیرد.

غلامحسین ملکی افزود: حضور سرمربی ایرانی تیم ملی والیبال جمهوری افغانستان در خراسان‌جنوبی فرصتی خوبی است تا مربیان و ورزشکاران علاقه‌مند استان ضمن اینکه می‌توانند با حضور در جلسات تمرینی با جدیدترین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های این رشته آشنا شوند، در کلاس‌های آموزشی دانش‌افزایی این مربی توانمند ایرانی شرکت کنند.

وی از برگزاری تورمنت چهار جانبه «جام مرزداران» خراسان‌جنوبی در اسفندماه ۹۸ خبر داد و گفت: در این رقابت‌ها تیم‌های ملی بنگلادش، افغانستان، خراسان‌جنوبی و یکی از تیم‌های سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌رضوی حضور دارند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هشت =