فرصت ۲ ماهه «معتمدیان» به دستگاه‌های اجرایی برای ارائه برنامه‌ها

استاندار خراسان‌جنوبی خطاب به دستگاه‌های متولی در بحث ارائه خدمات به جامعه عشایری، گفت: دو ماه فرصت دارید برنامه‌های خود را جهت رفع مشکلات عشایر استان ارائه دهید که به‌عنوان تکلیف به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در شورای عشایری استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: مشکلات عشایر به‌دلیل پراکندگی وسعت استان و کوچ آنان بسیار زیاد است که با توجه به نقش مهم عشایر و اهمیت خدمت‌رسانی به این قشر می‌طلبد برای عشایر استان برنامه‌ای داشته باشیم.

وی با بر لزوم تلاش در راستای نگهداشت جمعیت عشایر در نقاط مرزی استان، بیان داشت: شورای عالی عشایر در راستای هم‌افزایی و ارائه خدمات خوب به عشایر برگزار شده و می‌طلبد کلیه دستگاه‌های متولی در زمینه‌های مختلف برای رفع مشکلات جامعه عشایری استان همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از روستاها و محلات عشایری خراسان‌جنوبی گازرسانی شده‌اند، تبیین کرد: طبق برنا‌مه‌ریزی‌های صورت گرفته سال آینده نهضت گازرسانی در استان به اتمام می‌رسد.

معتمدیان با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ای مدون در زمینه تولید و فروش صنایع‌دستی عشایر داشته باشیم، عنوان کرد: لازم است فناوری اطلاعات و ارتباطات و مخابرات در مناطق عشایری استان توسعه پیدا کرده و با توجه به استفاده از فناوری‌های روز، عشایر نیز جهت معرفی تولیدات خود از این طریق اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۰ روستا و محلات عشایری در سطح استان فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند، تبیین کرد: مسکن روستایی و عشایری، پنل‌های خورشیدی، احداث سرویس‌های بهداشتی و بیمه عشایران موضوعات مهمی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت، بنیاد علوی، بسیج سازندگی، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای این موضوعات اقدام کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به بیمه رایگان حوادث روستائیان و عشایر چهار استان کشور، عنوان کرد: ۱۴ اسفندماه به‌صورت پایلوت کلیه عشایر و روستائیان استان خراسان‌جنوبی همزمان با سه استان دیگر به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه حوادث قرار خواهند گرفت.

معتمدیان خطاب به دستگاه‌های متولی در بحث ارائه خدمات به جامعه عشایری، متذکر شد: دو ماه فرصت دارید برنامه‌های خود را جهت رفع مشکلات عشایر استان ارائه دهید که به‌عنوان تکلیف به دستگاه‌ها ابلاغ شود که در این راستا شاهد تدوین برنامه‌های پیشنهادی از ناحیه دستگاه‌های عمرانی و زیرساختی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصادی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید طرحی در قالب شناسایی فرصت‌های شغلی در حوزه عشایر تعریف شود، مطرح کرد: در رابطه با وضعیت جاده‌های عشایری استان نیز دستگاه‌ها باید خدمات خود را انجام دهند تا در شورای بعدی عشایری تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =