فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز در خراسان‌جنوبی/ طوفان و یخبندان در راه استان

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: : اغلب مناطق استان از عصر امروز تا قبل از ظهر فردا تحت تأثیر سامانه بارشی خواهند بود و شدت بارش‌ها برای نوار شمالی و مناطق شمال غرب استان بیشتر و به‌صورت رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به شرایط جوی استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: مطابق با الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی برای امروز وزش باد شدید تا خیلی شدید، در برخی نقاط طوفان و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی از بارش برف و تگرگ در ارتفاعات استان طی امشب خبر داد و بیان داشت: همچنین برای فردا در برخی مناطق بارش باران، تگرگ و برف و در برخی نقاط طوفان و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: اغلب مناطق استان از عصر امروز تا قبل از ظهر فردا تحت تأثیر سامانه بارشی خواهند بود و شدت بارش‌ها برای نوار شمالی و مناطق شمال غرب استان بیشتر و به‌صورت رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

نخعی اضافه کرد: میزان بارش‌ها در شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان فردوس، قاین و بخش‌هایی از زیرکوه بیشتر خواهد بود و این سامانه صبح پنجشنبه هفته جاری از استان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با فعالیت سامانه بارشی در استان کاهش محسوس دما را خواهیم داشت، عنوان کرد: از اواخر امشب تا صبح روز جمعه کاهش دمای هوا محسوس و قابل ملاحظه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی از کاهش ۱۲ تا ۱۶ درجه‌ای دمای هوا خبر داد و مطرح کرد: برای صبح روز پنجشنبه و صبح روز جمعه نیز سرما و یخبندان شبانه در اغلب مناطق استان قابل انتظار است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =