آخرین تمهیدات کرونایی در خراسان‌جنوبی/ از کاهش ساعت کاری ادارات تا تغییر خط تولید یک کارخانه

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از فردا شنبه (دهم اسفندماه) به مدت یک هفته، کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان اظهار داشت:از فردا شنبه (دهم اسفندماه) به مدت یک هفته، کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

وی افزود:کاهش ساعت کاری ادارات، یکی از تصمیمات اتخاذ شده در قرارگاه پیشگیری از کرونای استان است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این تصمیم در راستای ایجاد محدودیت تردد در مراکز پرجمعیت اتخاذ شده، تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تدابیری بیندیشند تا خللی در روند خدمت‌رسانی وارد نشود.

معتمدیان تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت مبنی بر احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا در هفته پیش رو، تدابیر برای برقراری برخی محدودیت‌ها بیشتر سختگیرانه‌تر است.

وی از تعطیلی سه‌روزه کلیه مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت: به دنبال تصمیمات گذشته از فردا شنبه (دهم اسفند) تا روز دوشنبه (دوازدهم اسفند) کلیه مدارس به مدت سه روز تعطیل می‌باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح نمود: به جهت جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های تحصیلی، آموزش دانش آموزان در کلیه مقاطع به‌صورت آموزش از راه دور و از طریق شبکه آموزش صورت خواهد گرفت.

معتمدیان با تأکید بر اینکه تمامی این تصمیمات به‌منظور مدیریت و مهار ویروس در استان گرفته شده، گفت: از فردا شنبه (دهم اسفند) به مدت یک هفته کلیه مراکز دانشگاهی دولتی و غیردولتی تعطیل خواهند بود و کلاس‌ها به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهند شد.

وی افزود: همه مراکز فرهنگی و سینماها تعطیل می‌باشند و کلیه مسابقات ورزشی و همایش‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی‌شده به بعد موکول شده‌اند.

استاندار خراسان‌جنوبی که برای بازدید میدانی به بیمارستان ولیعصر بیرجند رفته بود، شرایط موجود را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی، از هماهنگی و تعامل دستگاه‌ها در وضعیت فعلی خبر داد.

معتمدیان موضوع تأمین اقلام بهداشتی، ماسک، دستکش، ژل و غیره را از دغدغه‌های مردم برشمرد و گفت: منابع مالی لازم به یکی از کارخانه‌های استان تزریق شده تا با تغییر خط تولید خود، این نیاز استان را برطرف نماید.

وی از مردم خواست به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند و اخبار و اطلاعات درست را از زبان سخنگوی ستاد و از طریق صدا و سیما دریافت نمایند.

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: مهم‌ترین توصیه در شرایط موجود، رعایت بهداشت فردی، عدم تردد در مراکز جمعیتی و شلوغ، پرهیز از سفرهای غیرضروری و ماندن در منزل است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج/و

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 1 =