ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی تأیید شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آزمایش یک مورد مشکوک ابتلا به کرونا ویروس در خراسان‌جنوبی مثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طی ۱۰ روز گذشته تعداد ۱۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد شامل بیماران آسم، بیماری‌های تنفسی و حساسیت‌های فصلی و افراد مشکوک به کرونا بوده‌اندف بیان داشت: با همه بیماران با رویکرد اینکه خطر نکنیم و امکان ابتلاء به کرونا ممکن است وجود داشته باشد خدمات ارائه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه از مجموع ۱۰۰ بیمار مراجعه‌کننده، ۴۲ بیمار تاکنون ترخیص شده‌اند، تبیین کرد: از افرادی که علائم بالینی آن‌ها مشکوک و محتمل به کرونا تشخیص داده شده نمونه آزمایشگاهی گرفته و برای بررسی کرونا به تهران ارسال شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه از این تعداد نمونه اولیه هفت نفرمنفی بوده اما متأسفانه امروز اطلاع داده شد یک مورد از موارد ارسالی مثبت شده است، تبیین کرد: این بیمار از ابتدای ورود به بیمارستان تحت مراقبت بوده و اقدامات حمایتی و حفاظتی برای بیمار انجام شده است.

وی در خصوص فرد مبتلا شده به کرونا، اعلام کرد: این بیمار یک فرد ۵۵ ساله ساکن بیرجند است که تجربه مسافرت به تهران داشته و در آنجا آلوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تعطیلی یک هفته‌ای دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی در استان، متذکر شد: با توجه به تعطیلات تعیین شده و اعلام پیک کرونا در این هفته، از شهروندان و هم‌استانی‌ها درخواست داریم در خانه بمانند و از مسافرت‌های غیرضرور و حضور در تجمع‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =