مبادی ورودی‌ خراسان‌جنوبی برای مبارزه با کرونا پایش می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی از انجام تمهیدات لازم در ورودی‌های استان خبر داد و گفت: با استقرار نیروهای بهداشتی در فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و ایستگاه راه‌آهن استان، دمای بدن و میزان اکسیژن خون مسافران به‌طور کامل پایش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ناصر خوش‌خبر شامگاه شنبه در شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: بر اساس مصوبات قرارگاه پیشگیری از کرونا در استان خراسان‌جنوبی، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند از تمام ظرفیت خود در این شرایط استفاده نمایند.

وی با اشاره به مصوبات سیزدهمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادها موظف هستند محتوای تولیدی دانشگاه علوم پزشکی را برای دسترسی آحاد جامعه بازنشر نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: اکنون که استان در مراحل اولیه شروع برنامه‌ها در جهت مقابله با کرونا ویروس جدید است لذا این تلاش‌ها باید با شرایط کشور هماهنگ باشد.

خوش‌خبر تصریح کرد: در همین راستا، شهرداری‌ها هر شب نسبت به ضدعفونی کردن تمام ناوگان حمل و نقل عمومی و سالن‌های پایانه‌های مسافربری در سطح استان اقدام می‌نمایند.

وی افزود: برنامه ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی، معابر و پارک‌ها به‌منظور به حداقل رساندن آلودگی‌ها در مکان‌های شلوغ در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی از انجام تمهیدات لازم در ورودی‌های استان گفت و خاطرنشان کرد: با استقرار نیروهای بهداشتی در فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و ایستگاه راه‌آهن استان، دمای بدن و میزان اکسیژن خون مسافران به‌طور کامل پایش می‌شود.

خوش‌خبر با بیان اینکه در این کنترل‌های اولیه، به‌محض مشاهده مورد خاص، نسبت به بستری کردن فرد مشکوک اقدام می‌شود، اضافه کرد: تمامی این اقدامات به جهت مهار و کنترل کرونا ویروس در برنامه‌های دستگاه‌ها گنجانده شده است.

وی متذکر شد: بر اساس مصوبه شورای اطلاع‌رسانی استان، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان سخنگوی اخبار مرتبط با کرونا ویروس جهت همکاری بیش از پیش رسانه‌ها در جهت انعکاس اخبار امیدبخش به جامعه تعیین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بیان داشت: توزیع روزانه محلول‌های ضدعفونی، ممنوعیت ملاقات بیماران بستری در بیمارستان‌ها و غیره نیز از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام گرفته است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =