پویش مردمی شکست کرونا/ فعالیت ۵۲ سمن برای پیشگیری از کرونا

دبیر سمن بانوان مهرگستر جوانان خراسان‌جنوبی از پویش مردمی شکست کرونا خبر داد و گفت: این پویش در راستای اطلاع‌رسانی و جدی گرفتن جامعه برای پیشگیری از شیوع ویروس واگیر کرونا می‌باشد.

مرضیه شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند از راه‌اندازی پویش مردمی شکست کرونا سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این پویش در راستای اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و جدی‌گرفتن جامعه برای پیشگیری از شیوع ویروس واگیردار کرونا می‌باشد.

وی افزود: سمن بانوان مهرگستر جوان خراسان‌جنوبی طی روزهای گذشته پکیج‌های مواد شوینده دست، پدالکلی و دستکش را در بین جامعه هدف و شناسایی شده، توزیع کرده است.

دبیر سمن بانوان مهرگستر جوانان با اشاره مکاتبات انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی، دیدارهای حضوری با استانداری و اعلام همکاری با فرمانداری و شهرداری بیرجند، خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده دومین موج کمک‌های اقلام بهداشتی در سطح شهر بیرجند توزیع می‌شود.

شهریاری یادآور شد: پویش مردمی شکست کرونا در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی سمن بانوان مهرگستر جوانان خراسان‌جنوبی به‌صورت مستقل و بدون هیچ‌گونه وابستگی سیاسی و دولتی در استان راه‌اندازی و فعالیت دارد.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان‌جنوبی نیز گفت: برخی از سمن‌های دغدغه‌مند اقدام به تشکیل کمپین پیشگیری از بیماری کرونا کردند که در حمایت از بیماران و همچنین افزایش آگاهی جامعه کوشا هستند.

سیدمصطفی حسینی اظهار داشت: تعداد ۵۲ سمن در سطح خراسان‌جنوبی فعالیت‌هایی را در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با اقدامات آموزشی و حمایتی آغاز کرده‌اند.

این فعال اجتماعی یکی از برنامه‌های اصلی سازمان‌های مردم‌‌نهاد را مطالبه‌گری عنوان کرد و گفت: این مطالبه‌گری می‌تواند در حوزه نهادهای حاکمیتی و مردمی در راستای صحیح اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌‌رسانی همچون تشکیل کمپین‌ها باشد.

گفتنی است؛ نخستین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی دهم اسفند اعلام شد که به سه نفر افزایش یافت و دو نفر از مبتلایان روز گذشته پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =