تشکیل ۷ پرونده تخلف عدم عرضه ماسک و مواد ضدعفونی در خراسان‌جنوبی

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع در استان خراسان‌جنوبی هفت پرونده تخلف در زمینه عدم عرضه و احتکار ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در خراسان‌جنوبی تشکیل شده است.

علی تهوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح نظارت بر عرضه محصولات شوینده، ضدعفونی و بهداشتی با حضور تیم‌های متشکل از مأموارن پلیس آگاهی، تعزیرات حکومتی و نمایندگان سازمان صمت در استان خراسان‌جنوبی در حال اجرا است.

وی بیان داشت: در حال حاضر گشت‌های مشترک و بازرسی‌ها به‌منظور نظارت بر داروخانه‌ها و مراکز عرضه اقلام پزشکی برای عرضه و فروش ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده ادامه دارد و با محتکران و گران‌فروشان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در سطح استان برخورد می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی از کشف دو انبار احتکار لوازم بهداشتی امروز در بیرجند خبر داد و افزود: از این دو انبار، ۶۶ هزار و ۱۰۰ عدد دستکش، شش هزار و ۱۹۰ عدد انواع ماسک و ۳۶ عدد مایع یک لیتری ضدعفونی‌کننده کشف و ضبط شد.

تهوری با بیان اینکه پیش از این نیز سه هزار ماسک، ۲۶۰ مایع ضدعفونی‌کننده دست و ۹۴۰ عدد دستکش از یک واحد کالای طب در شهرستان بیرجند کشف و ضبط شد، ادامه داد: همچنین دو پرونده در خصوص عدم عرضه و دو پرونده با موضوع گران‌فروشی در شهرستان‌های بیرجند و فردوس تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در این پرونده‌ها، سه هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۹ هزار و ۳۰۰ دستکش طبی کشف و توقیف شد، اعلام کرد: در مجموع در استان خراسان‌جنوبی هفت پرونده تخلف شامل عدم عرضه، اخفا، امتناع و گران‌فروشی تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت اطلاع از مراکز احتمالی احتکار و گران‌فروشی به اداره‌کل بازرسی اطلاع و یا با سامانه ۱۲۴ در تماس باشند.

تهوری با تأکید بر اینکه روزانه در حال کنترل و نظارت بر فروشگاه‌های مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی هستیم، تبیین کرد: به خاطر اهمیت و حساسیت موضوع هر روز کارشناسان این نهاد به همراه مسؤولان امنیتی و انتظامی و بهداشتی تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام بهداشتی را بازدید و نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفده =