کاشت ۲۰۰۰ اصله نهال در خراسان‌جنوبی/ ۴۵۰ هزار اصله نهال توزیع می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی از کاشت دو هزار نهال به یاد دو هزار شهید استان خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: امسال در هفته منابع طبیعی ۳۱ پروژه سازه در سطح ۳۱۰ هزار هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهار داشت: شعار امسال هفته منابع طبیعی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» انتخاب شده و هفته منابع طبیعی از از ۱۵ اسفندماه آغاز و تا ۲۱ اسفندماه ادامه دارد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه با بیان اینکه امسال مراسم روز درختکاری و افتتاحیه‌ها بدون تجمع و سخنرانی برگزار می‌شود، بیان داشت: امسال در هفته منابع طبیعی ۳۱ پروژه سازه در سطح ۳۱۰ هزار هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی تبیین کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف آبخیز، آبخوان، حفاظت و حمایت، امور ارضی و بیابان با اعتبار ۱۲.۵ میلیارد تومان است و میزان اشتغال ایجاد شده به‌واسطه این پروژه‌ها ۱۰ هزار و ۳۴ نفر است.

 نصرآبادی از اجرای عملیات مالچ‌پاشی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: همچنین پروژه نهال‌کاری برای مقابله با بیابان‌زایی و اجرای هلالی‌آبگیر به مساحت یک هزار و ۸۳۰ هکتار در شهرستان فردوس از پروژه‌های شاخص این هفته می‌باشد.

وی از کاشت دو هزار نهال به یاد دو هزار شهید استان خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: در این هفته مانند سالیان گذشته توزیع ۴۵۰ هزار اصله نهال از انواع زبان گنجشک، سرو خمره‌ای، اقاقیا، سنجد، زیتون تلخ و بادام کوهی را خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه توزیع این نهال‌ها در مصلی‌های نماز جمعه صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند به اداره‌های شهرستان‌ها مراجعه و با دریافت حواله از نهالستان درخت خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =