کاهش ۷۰ درصدی تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از کاهش ۷۰ درصدی تردد در محورهای ورودی خروجی استان نسبت به بازه مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اسدالله جلال‌زاده ظهر امروز به رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: ۵۸ ایستگاه ثبت تخلف سرعت اداره‌کل راهداری در سطح محورهای اصلی استان خراسان‌جنوبی فعال و در حال حاضر تمام شریان های اصلی استان تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف سرعت قرار دارد.

وی بیان داشت: امیدواریم با اعمال قانون رانندگان متخلف براساس سرعت متوسط، امنیت کاربران و مسافران جاده‌ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در محورهای استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از کاهش ۷۰ درصدی تردد در محورهای ورودی خروجی استان نسبت به بازه مشابه سال گذشته خبر داد و بیان داشت: نتایج برگرفته از سامانه‌های هوشمند ترددشماری مرکز مدیریت راه‌های استان حکایت از کاهش۷۰ درصدی تردد در محورهای ورودی خروجی استان دارد.

جلال‌زاده عمده مسئله موجود در کاهش چشمگیر مسافرت‌های جاده‌ای به‌خصوص در مسیر‌های برون‌استانی را عدم رغبت به مسافرت از سوی همشهریان به‌منظور پیشگیری از ابتلا مردم به ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: از شهروندان تقاضا داریم علی‌رغم رعایت موارد بهداشتی در پایانه‌های مسافری و ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین نظارت‌های انجام شده در پایانه‌های مسافری، ایستگاه‌های سیار و ورودی‌های به استان از انجام مسافرت‌های غیرضرور خودداری کنند.

وی اعلام کرد: به‌منظور برون رفت از شرایط فعلی، پیشگیری از ابتلا مسافرین به ویروس کرونا و برای رفاه حال مسافرین، کاهش ترافیک شهری، کاهش هزینه سفر و کاهش آلودگی محیط زیست امکان تهیه بلیت رفت و برگشت برای تمام مقاصد سفر از مبدأ استان و از طریق وب سایت‌های اینترنتی www.payaneha.com و www.payaneh.ir فراهم شده که مسافرین می‌توانند با برنامه‌ریزی قبلی نسبت به تهیه بلیت بدون مراجعه به پایانه‌های مسافری و دفاتر فروش بلیت اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش حوادث جاده‌ای از نوع واژگونی (۴۷ درصد تصادفات از ابتدای امسال)، مطرح کرد: این مهم یکی از  معضلاتی است که با آن مواجه‌ایم و اکثر تصادفات به‌دلیل خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده است.

 انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 2 =