۴۰۹۲ طرح اشتغالزایی برای مددجویان خراسان‌جنوبی اجرا شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از اجرای چهار هزار و ۹۲ طرح اشتغالزایی در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت طی سال ۹۸ خبر داد.

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اهدای تسهیلات لازم در راستای توانمندسازی آن‌ها نقش ایفا می‌کند.

وی بیان داشت: فراهم کردن امکانات لازم به‌منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطاء وام در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۹۲ طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی در بین مددجویان تحت حمایت اجرا شده است، بیان کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۱۵۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل منابع و تسهیلات بانکی و امداد اجرا شده است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه از این تعداد ۵۷۵ مورد طرح‌های مشاغل خانگی و سه هزار و ۵۱۷ مورد طرح‌های خود اشتغالی است، تصریح کرد: از مجموع این طرح‌ها در بخش حمل و نقل ۱۰۹ طرح، خدمات یک هزار و ۷۹ طرح، دامداری دو هزار دو طرح، طیور ۱۰۴ طرح، کشاورزی ۲۰۵ طرح، زنبور و ماهی ۲۴ طرح، صنعتی ۳۷۶ طرح، فرش و گلیم ۱۴۴ طرح و صنایع‌دستی ۴۹ طرح اجرا شد.

وی طرح‌های اجرا شده توسط مجریان زن را یک هزار و ۲۷ طرح و طرح‌های اجرا شده توسط مجریان مرد را سه هزار و ۶۵ طرح ذکر و عنوان کرد: دو هزار و ۶۹۸ طرح با اعتبار ۹۳ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان تسهیلات در مناطق روستایی خراسان‌جنوبی اجرا شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از مجموع طرح‌های روستایی ۳۹۴ طرح مشاغل خانگی و دو هزار و ۳۰۴ طرح خوداشتغالی است، مطرح کرد: از این تعداد یک هزار و ۸۶۵ طرح دامداری، ۱۷۳ طرح کشاورزی، ۱۱۹ طرح صنایع‌دستی، ۳۵۴ طرح خدمات و ۱۸۷ طرح صنفی و صنعتی است.

سلم‌آبادی با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد سهمیه ابلاغی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کمیته امداد امام خراسان‌جنوبی در سال گذشته محقق شد، مطرح کرد: طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان در سال ۹۸ از نظر تعداد ۱۵۹ درصد و از نظر مبلغ ۲۹۴ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 19 =