آمار مبتلایان «کرونا» در خراسان‌جنوبی به ۲۳۹ نفر رسید/ بهبود ۱۷۳ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزوده شدن ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا به آمار مبتلایان در خراسان‌جنوبی، گفت: با افزوده شدن این تعداد آمار مبتلایان در استان به ۲۳۹ نفر رسیده است.

ه گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از مجموع ۷۱۵ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۴۷۶ مورد منفی و ۲۳۹ مورد مثبت بوده است.

وی بیان داشت: از تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی تاکنون ۱۷۳ بیمار بهبود یافته و مرخص شده‌اند که دوره نقاهت را در منزل می‌گذرانند و ۴۴ بیمار هنوز در بیمارستان‌ها بستری و تاکنون ۲۲ نفر بر اثر کرونا در استان فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه تاکنون در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا  ۱۷۵ هزار و ۴۳۲ نفر در استان غربالگری شدند، افزود: از این تعداد ۹۲ نفر ارجاع به بیمارستان و شش نفر هم درمان تک دارویی شدند.

دهقانی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ هزار و ۹۳۳ نفر در استان به سامانه خوداظهاری مراجعه و ثبت‌نام کردند، افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir  و ثبت‌نام در آن علاوه بر ارتباط با یک مراقب چنانچه دچار مشکل همچون تب، تنگی نفس و سرفه بودند به نزدیکترین محل معرفی شده در سامانه مراجعه کنند و پس از ثبت اطلاعات روی سیستم بلافاصله برروی کارتابل مراقب سلامت قرار می‌گیرد  و در صورت نیاز به پزشک ارجاع داده خواهند شد.

وی با بیان اینکه در صورت داشتن علائم بیماری، مراقبین سلامت حتما با تلفن ۴۰۳۰ با این افراد تماس می‌گیرند و لازم است که مردم پاسخ دهند، تبیین کرد: افزایش سرعت غربالگری و داشتن مراقب سلامت در نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی به محل سکونت فرد از جمله مزایای خوداظهاری در این سامانه است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =