لزوم همکاری همه‌جانبه نهادهای مختلف در ریشه‌کنی «کرونا»

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: یکی از موارد بسیار حساس در مسئله بیماری کرونا، پیشگیری از سرایت جمعی آن است لذا همکاری همه‌جانبه‌ای را از ناحیه نهادهای مختلف طلب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی استان خراسان‌جنوبی ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال جدید و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: اولین مسئله‌ای که در هر جامعه‌ای در جهت الزام به تعهد به قوانین و مقررات مطرح است، فلسفه وجود نیروی انتظامی است.

وی افزود: در جامعه کسانی وجود دارند که براساس تعهدهای ایمانی خود ملتزم به انجام وظیفه می‌باشند و خودشان، پلیس خودشان هستند اما وقتی جامعه سنگین شد به این اعتماد نمی‌توان اکتفا کرد زیرا حقوق دیگران و کل جامعه مطرح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اولین چیزی که در شکل‌گیری یک جامعه سنگین احساس نیاز می‌شود وجود نیروی انتظامی با هر اسمی است، تبیین کرد: هرچه جامعه سنگین‌تر شود احساس نیاز بیشتر و گستره آن نیز فراگیر می‌شود.

عبادی ادامه داد: امروز مسؤولیت نیروی انتظامی بسیار گسترده است و در کنار آن مسائل فوق‌العاده‌ای که پیش می‌آید، افراد براساس توان، ایمان و تعهدی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند در انواع و اقسام مسائل غیر از وظایف قانونی خود نیز حلال مشکلات هستند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید به خود ببالند زیرا در یک سیستم خداپسندانه قرار گرفته‌اند که هم حفظ و رعایت احکام الهی و هم حل مشکلات مردم و یا پیشگیری از انواع مسائلی که در کمین جامعه است را بر دوش دارند لذا پلیس امین و توانمند جمهوری اسلامی ایران بیدار است و نمی‌خوابد تا مردم بتوانند استراحت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، بیان داشت: امروز در مسئله بیماری کرونا، انگشت اتهام به سوی مستکبرین (آمریکا و اسرائیل) است که مشاهده می‌شود پای خودشان را هم گرفته است.

عبادی گفت: اگرچه امروز در این مسئله انگشت اتهام به سمت مستکبرین جهان است اما از آن‌ها هیچ‌گونه جای تعجب نیست زیرا آن‌ها فتنه ایجاد می‌کنند و برای از بین بردن مردم داعش، منافقین، بمب اتم، بمت هیدروژنی و بمب میکروبی می‌سازند و به نظر می‌آید که ایجاد بیماری کرونا نیز کار خود مستکبرین باشد، اما طبق اخباری که گفته می‌شود امروز خودشان بیش از دیگران به آن گرفتار شده‌اند.

وی مطرح کرد: یکی از موارد بسیار حساس در مسئله بیماری کرونا، پیشگیری از سرایت جمعی آن است لذا همکاری همه‌جانبه‌ای را از ناحیه نهادهای مختلف طلب می‌کند اما آن نهادی که نظارت میدانی و الزام در جهت التزام مقررات را به دوش می‌کشد، نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ضمن قدردانی از صبر و حوصله مردم در جهت قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا، مطرح کرد: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شاید برخی‌ها نسبت به قوانین و مقررات بی‌توجهی داشته باشند اما جریمه باید حرف آخر باشد.

عبادی تأکید کرد: هم رسانه‌ها باید تبلیغات بیشتری داشته باشند و هم در برخوردهای اولیه با افراد، باید حالت تذکر و نصیحت‌گونه انجام شود تا خودشان با اراده خودشان به خطایشان پی ببرند و ضمان اجرا به عهده خودشان باشد.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =