هنرستان‌ها پای کار مقابله با کرونا/ تولید روزانه ۱۸۰۰ عدد ماسک و اقلام بهداشتی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: چهار هنرستان استان در شهرهای بیرجند و قاین به تولید ملزومات بهداشتی برای مبارزه با کرونا اقدام کرده‌اند.

محمدعلی واقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: توانمندی‌های هنرستان‌ها با توجه به ماهیت رشته‌های تولیدمحور و خدمات محور برای تهیه و تولید ملزومات بهداشتی و بیمارستانی به‌کار گرفته شده است.

وی بیان داشت: در شرایطی که به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا فعالیت آموزشی تمامی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده، هنرآموزان هنرستان ی استان با همراهی و مشارکت عوامل اجرایی و سایر دبیران این آموزشگاه به تولید ملزومات بهداشتی و بیمارستانی مشغول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه چهار هنرستان در خراسان‌جنوبی به تولید ملزومات بهداشتی برای مبارزه با کرونا اقدام کرده‌اند، گفت: روزانه با تلاش و همدلی این هنرآموزان روزانه یک هزار و ۸۰۰ عدد از ملزومات بهداشتی و بیمارستانی برای مبارزه با ویروس کرونا تولید می‌شود.

واقعی با بیان اینکه هنرجویان و هنرآموزان در هنرستان‌ها حضور پیدا کردند تا با مهارت خود به مردم در حوزه سلامت خدمت کنند، تصریح کرد: حدود ۲۵ هزار ملزومات بهداشتی و بیمارستانی مورد نیاز در چهار کارگاه هنرستان‌های استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: اقلام بهداشتی تولید شده در هنرستان‌های کوثر بیرجند، قدسیه اسفدن، عقیله بنی هاشم(س) و حکمت قاین پس از آماده شدن در مراحل بعدی در اختیار ستاد مرکزی مبارزه با کرونای استان قرار گرفته است تا در مراکز مورد نیاز توزیع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ملزومات بهداشتی تولید شده شامل ساق دست بهداشتی، رو بالشتی و ماسک می‌باشد، خاطرنشان کرد: این اقدام ارزشمند در راستای کمک به پیشگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا انجام شده و سایر هنرستان‌های استان نیز برای این اقدام خیرخواهانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سه =