نیمه شعبان متفاوت امسال/ از برپایی جشن‌های مجازی تا طنین بانگ «یا مهدی ادرکنی» از بام منازل

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی گفت: امسال به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های حضوری نداریم و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان امسال بدون تجمع در مساجد و فقط با انجام فعالیت‌های فرهنگی و تولید محتوا در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: هدف از تأسیس بنیاد مهدویت برگزاری دوره‌های معارف مهدویت در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه و مقابله با شبهات، ترویج و معرفی بیش‌تر امام زمان(عج) و شناساندن فرهنگ مهدویت در جامعه است.

وی با اشاره به در پیش بودن شب نیمه شعبان، بیان داشت: امسال به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های حضوری نداریم و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان امسال بدون تجمع در مساجد و فقط با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و تولید محتوا در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی عنوان کرد: امسال در هیچ نقطه‌ای از استان تجمع نداریم و بیشتر برنامه‌ها در فضای مجازی و اینستاگرام اجرا می‌شود و همچنین آذین‌بندی و چراغانی خیابان‌ها و میادین برعهده شهرداری است.

کمیلی پخش مدیحه‌سرایی توسط خودروهای صوت در شهر و نورافشانی را از دیگر برنامه‌های روز میلاد امام زمان(عج) ذکر کرد و گفت: با همکاری کانون زمینه‌سازان ظهور در شب ولادت امام زمان(عج) ویژه برنامه‌ جشن نیمه شعبان به‌صورت مستقیم از شبکه استانی خاوران پخش خواهد شد.

وی افزود: اجرای پویش‌های مختلف مانند پویش نذر و قربانی با عنوان هر روستا یک قربانی، ذبح قربانی به نیت سلامتی و فرج امام زمان(عج)، جمع‌آوری کمک و نذورات برای خانواده‌هایی که با شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند و پویش بخشش اجاره‌بها را از دیگر اقدامات ستاد مردمی و کمیته فرهنگی و تبلیغ برشمرد.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در شب ولادت منجی عالم بشریت هیئت‌های مذهبی و با استفاده از ظرفیت مداحان در قالب منبر مجازی به مدیحه‌سرایی در وصف یوسف زهرا(س) می‌‍پردازند، مطرح کرد: بسیاری از هیئات مذهبی از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرده و مراسمات مختلف را به‌صورت زنده بدون حضور مردم برای کاربران خود پخش خواهند کرد.

کمیلی با بیان اینکه در شب میلاد امام زمان(عج) از مساجد استان دعای استغاثه به امام زمان(عج) با نوای مداحان پخش می‌شود، اضافه کرد: همچنین شعار یا مهدی(عج) و یا صاحب‌الزمان(عج) رأس ساعت ۹ شب بر بام منازل همراه با قرائت زیارت آل یاسین و قرائت دعای فرج به‌منظور اجماع قلوب مومنین در توسل به امام زمان (عج) اجرا می‌شود.

وی در خصوص اعمال شب نیمه شعبان و توصیه اکید بر شب‌زنده‌داری در این شب، مطرح کرد: اعمال شب نیمه شعبان در مفاتیح ذکر شده، احیای شب نیمه شعبان و تبدیل هرخانه به هیأت و توسل و روزه در روز نیمه شعبان از جمله اعمال مؤکد است که امید است با انجام اعمال مورد عنایت و دعای خیر آن حضرت قرار بگیریم.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری و مضطر بودن جهان بشریت امروز بیش از هر زمانی دل‍‌ها متوجه امام زمان(عج) می‌باشد بنابراین باید با تمام وجود مردم برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =