تداوم فعالیت‌های عمرانی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: پیمانکاران مکلف هستند ضمن رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی، پروژه‌های عمرانی را بدون وقفه ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کمال‌الدین میرجعفریان ظهر امروز در نشست ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: همه کارفرمایان و پیمانکاران می‌بایست با رعایت مسائل بهداشتی برای مقابله با کرونا، برای ادامه فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی خود برنامه‌ریزی نمایند.

وی با لازم‌الاجرا دانستن دستورالعمل‌های حوزه بهداشت و درمان و همچنین ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، متذکر شد: در دستورالعمل‌ها و مصوبات ابلاغی، ممنوعیتی برای ادامه و انجام پروژه‌های عمرانی اعلام نشده لذا فعالیت‌های عمرانی نباید متوقف شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی در تشریح نحوه ادامه فعالیت‌های پیمانکاران با وجود محدودیت تردد در مبادی ورودی شهرها،گفت: کارفرمایان باید فهرست اسامی کارگران پروژه‌ها را به فرمانداران اعلام نمایند تا با هماهنگی با نیروی انتظامی، شرایط برای تردد آن‌ها تسهیل گردد.

میرجعفریان ادامه داد: در خصوص تأمین مصالح مورد نیاز پروژه‌ها نیز هماهنگی‌های لازم با صنوف مرتبط توسط کمیته اقتصادی ذیل ستاد مدیریت کرونای استان صورت می‌گیرد تا در این زمینه هم موانع برطرف گردند.

وی متذکر شد: براساس مصوبه کمیته بهداشت محیط، نظارت بر روند اجرای کار در کارگاه‌های عمرانی به عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: براساس ضوابط بهداشتی، رعایت  فاصله لازم بین کارگران در فضاهای باز و اقدام به شیفت‌بندی، کاهش آمار کارگران هر نوبت کاری و رعایت فاصله لازم در کارگاه‌های مسقف از جمله نکاتی است که باید در زمان اجرای پروژه‌ها رعایت شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 12 =