شناسایی ۱۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ ۳۲۵ بیمار بهبود یافتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: با احتساب این تعداد آمار مبتلایان کووید۱۹ در استان به ۴۰۸ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنکگاران، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۳۹ مورد منفی و ۱۱ مورد مثبت بوده است.

وی بیان داشت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی ۱۱ مورد جدید در ساعت گذشته به ۴۰۸ نفر رسید که از این تعداد هشت مورد افراد سرپایی و سه نفر هم از بیماران بستری در بیمارستان‌ها بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: تا کنون از یک هزار و ۴۷۸ آزمایش انجام شده در استان، نتیجه آزمایش ۴۰۸ نفر مثبت شد که از این تعداد ۳۲۵ بیمار ترخیص، ۴۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری و همچنین با دو مورد فوتی جدی محموع متوفیان به ۳۷ نفر رسیده است.

مهدی‌زاده از غربالگری ۹۵ درصد خانوار‌های استان خبر داد و افزود: تاکنون تعداد ۲۲۸ هزار و ۱۷۹ خانواده معادل ۷۵۷ هزار و ۶۰۹ نفر در استان توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شدند.

وی از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه ۲۳ فروردین در استان خبر داد و گفت: براساس این طرح مشاغل به دو دسته پرریسک و کم‌ریسک یا پرخطر و کم‌خطر طبقه‌بندی شدند و مشاغل پرخطر همچنان اجازه فعالیت ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: فروشگاه‌های بزرگ به‌جز فروشگاه‌هایی که مواد غذایی و مواد شوینده را عرضه می‌کنند، پاساژها و مجتمع‌های تجاری، بازارهای مرکزی سقف‌دار، نمایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، گرمابه، سونا و استخر، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، قهوه‌خانه‌ها، چای‌خانه و کافی‌شاپ همچنان باید تعطیل باشند.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: سایر مشاغل مشروط به چند شرط می‌توانند فعالیت خود را از روز شنبه ۲۳ فروردین در چارچوب طرح فاصله‌گذاری هوشمند آغاز کنند و در همین راستا نیز بازرسان ما از روز شنبه در سراسر استان فعال خواهند بود و با همکاری سایر دستگاه‌ها بازرسی و نظارت بر صنوف و مشاغل انجام می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =