برچیده شدن سیستم‌های گرمایشی ناایمن از مدارس خراسان‌جنوبی

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: با حذف سیستم‌های گرمایشی ناایمن از یک هزار کلاس درس باقی‌مانده در استان امید است جشن حذف بخاری‌های غیر استاندارد را قبل از آغاز فصل سرما در خراسان‌جنوبی برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قاین، محمد چاوشان صبح امروز در بازدید از پروژه‌های آموزشی شهرستان قاین، اظهار داشت: برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی، بهسازی و مرمت سازه‌ها، استانداردسازی فضاهای گرمایشی و توسعه ارتقا جایگاه مشارکت‌های مردمی که از جمله وظایف جاری اداره‌کل نوسازی مدارس بوده برنامه‌های مدون داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۶ کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسید و تلاش می‌شود امسال با پیگیری در شهرستان‌های مرزی بیش از ۲۰۰ کلاس درس را احداث و به بهره‌برداری برسد، افزود: تأمین تجهیزات جرو نیازهای اولویت‌دار ما است که امسال تلاش می‌شود با کمک خیرین مشکلات در راستای تجهیزات کمک آموزشی را برطرف کنیم.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی مطرح کرد: پیگیری‌ها و تلاش استاندار خراسان‌جنوبی منجر به استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی بیش از ۸۶ درصد کلاس‌های فاقد سیستم‌های گرمایشی شد.

چاوشان خاطرنشان کرد: با حذف سیستم‌های گرمایشی ناایمن از یک هزار کلاس درس باقی‌مانده در استان امید است جشن حذف بخاری‌های غیر استاندارد را قبل از آغاز فصل سرما در خراسان‌جنوبی برگزار کنیم.

وی مطرح کرد: در راستای سفرهای شهرستانی استاندار ۵۲ مصوبه در هشت شهرستان در حوزه این نهاد بود که از این تعداد ۱۷ مصوبه به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید و ۲۸ پروژه در دست اقدام است که تلاش می‌شود تا پایان سال و بخشی هم در مهرماه به بهره‌برداری رسد.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از تحقق ۶۷ درصد تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: سال گذشته و در این جشنواره که در مشهد مقدس برگزار شد ۲۴ میلیارد تومان توسط خیرین تعهد شد که تاکنون بیش از ۶۷ درصد آن محقق شده است.

چاوشان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس در حال ساخت با مشارکت خیران احداث می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ خیر مدرسه‌ساز در استان فعالیت دارند که ۶۵۰ خیر حقیقی و مابقی حقوقی هستند.

وی با تأکید بر اینکه هر سال جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه‌ساز باشکوه خاصی برگزار می‌شود، ادامه داد: بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مهرماه امسال در بیرجند برگزار خواهد شد.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز تکریم خیرین، اشاعه فرهنگ خیر و خیرخواهی و جلب کمک خیرین است، افزود: سال گذشته ۱۸۵ کلاس درس در سطح استان به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۱۴۱ کلاس درس با مشارکت خیران احداث شده و در مجموع تاکنون یک هزار و ۸۱۴ کلاس درس با مشارکت خیرین در استان احداث شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 11 =