جوشش مهربانی در بحران کرونا | از بخشش اجاره‌بهای ۳۲ مغازه تا سهم زوج «قاینی» برای مهار کرونا

کرونا با همه ترس و وحشتی که در بین مردم ایجاد کرده، ارمغان‌هایی نیز به همراه داشته که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد چراکه مردم این روزها در این هوای کرونایی بیشتر مراقب یکدیگر هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، شیوع چشمگیر ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان خراسان‌جنوبی اکثر صنوف و کسبه بازار را به حالت تعطیلی درآورده و بسیاری از کسبه به‌صورت خودجوش از یکم تا ۲۲ فروردین‌ماه مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

بسیاری از بازاریان در مغازه‌های استیجاری به فعالیت مشغول هستند و این روزهای تعطیل و کسادی بازار می‌تواند فشار اقتصادی زیادی به خانواده‌های آنان وارد کند، اما موج مهربانی‌های مردم این فشارها را شکست و اجازه نداد که غول کرونا بر انسانیت نیز غلبه کند.

کرونا با همه ترس و وحشتی که در بین مردم ایجاد کرده، ارمغان‌هایی نیز به همراه داشته که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد چراکه مردم این روزها در این هوای کرونایی بیشتر مراقب یکدیگر هستند.

بسیاری از مالکان واحدهای تجاری مهربانی خود را از مستأجران دریغ نکرده و اجازه ندادند که در این روزهای تعطیلی و کسادی بازار فشار بیشتری بر مستأجران وارد شود، حتی برخی از صاحبخانه‌ها هم که اطلاع از وضعیت مستأجر خود داشتند اجاره‌بها را بخشیدند تا نشان دهند که اگرچه کرونا آمده، اما انسانیت نمی‌میرد.

سهم من در مهار بحران کرونا؛ بخشش اجاره ۱۸ مغازه 

خانواده مرحوم حسن حسن‌زاده با درک رکود بازار در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا پا به میدان گذاشتن و اجاره فروردین‌ماه‌ ۱۸ باب مغازه را در قاین بخشیدند.

این ۱۸ باب مغازه در پاساژ حسن‌زاده قاین و یکی از مراکز خرید نسبتاً شلوغ شهرستان قاین به‌خصوص در آستانه شب عید است اما امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و تأکید مسؤولان وزارت بهداشت برای در خانه ماندن مردم، تقریباً خالی از مشتری شده بود.

سهم خانواده مرحوم حسن حسن‌زاده در مهار بحران کرونا و تأکید بر در خانه ماندن بخشش کرایه ۱۸ باب مغازه بود تا کسبه که از مدتی قبل گرفتار کسادی کسب و کار و تعطیلی شده‌اند دغدغه‌ای برای عقب افتادن کرایه ماهانه نداشته باشند.

مرهمی بر کسادی بازار کاسبان

مردم شهرستان قاین چون دیگر مناطق کشور با شیوع ویروس کرونا روزگار سخت و تلخی را طی می‌کنند و بازار این شهر در عید نوروز شلوغی سال‌های گذشته را نداشت و ترس و وحشت از کرونا، موجب شد که کسب و کار امسال کساد و خالی از مشتری باشد.

این روزها ویروس منحوس و بی‌رحم کرونا مردم را وحشت‌زده کرده و زندگی آنان را تحت‌الشعاع خود قرار داده و اصنافی همچون تالارها، رستوران‌دارها، لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، خوار و بار، لوازم آرایشی و بهداشتی، آجیل‌فروشی‌ها به شدت دچار افت فروش شده و می‌توان گفت درآمد آن‌ها حتی برای پرداخت اجاره و هزینه‌های جانبی نیز کفاف نمی‌دهد.

در همین راستا ورثه مرحوم حاج سیدعلیرضا للهی اجاره فروردین‌ماه ۱۴ باب مغازه در پاساژ للهی قاین را به مستأجرین خود بخشیدند.

پویش همدلی بخشش اجاره مهدهای کودک

پویش همدلی به منظور بخشش اجاره مهدهای کودک استان در تعطیلات ناشی از کرونا در سطح کشور راه‌اندازی شده که در استان خراسان‌جنوبی با توجه به هزینه سنگین مهدهای کودک به‌خصوصموضوع اجاره بهای ساختمان مهدها، حقوق پرسنل و کاهش شدید درآمد این مراکز و خطر تعطیلی آ‌نها توسط افراد خیر و نیکوکار راه‌اندازی شده است.

هدف از این پویش کمک به بقای مهدهای کودک خسارت دیده است و در این پویش مالکان نیکوکار مقداری از اجاره را می‌بخشند، بهزیستی استان نیز ضمن حمایت از این پویش برای قدرشناسی از این اقدام خداپسندانه نشان «حامی کودک» را به این خیرین اهدا می‌کند و بعد از رفع بلای ویروس کرونا در مراسمی از همه این خیرین تقدیر خواهد شد.

بخشش هزینه عروسی؛ سهم زوج قاینی برای مهار کرونا

زوج قاینی بخشی از هزینه‌های مراسم ازدواج خود را برای کمک به نیازمندان در خرید لوازم بهداشتی و ماسک اختصاص دادند.

این زوج  قاینی با هزینه‌کردن بخشی از هزینه‌های مراسم ازدواجشان یکصد پک بهداشتی و مواد ضدعفونیرا  برای نیازمندان تهیه و در بین آنان توزیع کردند.

مراسم عقد این زوج جوان سال گذشته در کنار گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد قائن و مراسم عروسی‌شان هم امسال در نیمه شعبان برگزار شد که با وجود ویروس کرونا بدون تشریفات و ساده بود.

بخشیدن اجاره‌بهای واحدهای تجاری مساجد استان

در کنار مشکلات ویروس کرونا برای سلامت جسم مردم، متأسفانه بسیاری از مردم پس از شیوع آن در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته‌اند و کسب کارها دچار مشکل شده است.

با توجه به شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی طی جلسه‌ای مقرر شد تا بخشی یا تمام اجاره‌بهای واحدهای تجاری مساجد که در ایام شیوع کرونا خسارت دیده‌اند، بخشیده شود.

همچنین در این ایام سعی است تا به‌صورت مستمر مساجد خراسان‌جنوبی ضدعفونی شوند چرا که این ویروس ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی جامعه را تحت تأثیر قرار داده و باید از هر کمکی که موجب کمک به کاهش این بیماری شود دریغ نشود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =