۳۱۱ نفر گرفتار در سیلاب خراسان‌جنوبی امدادرسانی شدند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های رگباری ۴۸ ساعت گذشته گروه‌های امدادی به ۳۱۱ نفر از افراد گرفتار در سیلاب امدادرسانی کردند.

ابوالحسن میرجلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به وعده‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های رگباری و هشدارهای مدیریت بحران استانداری خوشبختانه بارندگی‌های بسیار مناسبی را در اکثر شهرستان‌های استان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها در مناطق کوهپایه‌ای و شهری با وقوع رواناب همراه بود، بیان داشت: در پی بارندگی‌های رگباری در استان معابر و خیابان‌های هشت شهرستان دچار آبگرفتگی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به خسارات بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته در استان، مطرح کرد: تعدادی از واحدهای مسکونی در این بارندگی‌ها دچار خسارت شده‌اند اما جزئیات بیشتر در دست بررسی و پس از پایان موج بارندگی و جمع‌بندی مجموع خسارت‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میرجلیلی عنوان کرد: با تلاش ۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی استان تا این لحظه تمام محورهای مواصلاتی استان به جز محورهای سه‌قلعه به بیرجند و سه‌راهی روم به سرایان به‌علت عبور رودخانه فصلی بسته شده و ریزش کوه در بند امیرشاه بیرجند هم این مسیر را مسدود کرده است.

وی از امدادرسانی به ۳۱۱ گرفتار در سیلاب توسط تیم‌های امدادی و عملیاتی خبر داد و عنوان کرد: همچنین ۱۸ خودرو گرفتار از سیلاب رهاسازی و سرنشینان آن نیز سالم به مکان امن منتقل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی انجام شده بارندگی‌های سنگینی را در پایان هفته مخصوصا امروز و روز پنجشنبه در سطح استان خواهیم داشت لذا از مردم می‌خواهیم از حضور در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری و و تردد درون و بروش‌شهری را کنسل کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از فارس؛ فعالیت سامانه بارشی تا اوایل امشب همچنان با رگبار، رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به‌صورت بارش تگرگ و تشکیل مه تا اوایل امشب ادامه دارد.

وقوع رواناب، جاری شدن سیل و سیلابی شدن مسیل‌ها در نیمه شرقی و مرکزی به‌خصوص شهرستان‌های بیرجند، درمیان، سربیشه و خوسف و شهر‌های آرین‌شهر و مود هم تا اوایل امشب پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =