افزایش بهبودیافتگان کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۸۲ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار بهبودیافتگان مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۸۲ نفر رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از روز اول تاکنون یک هزار و ۷۸۱ مورد آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد که از این تعداد یک هزار و ۳۴۲نفر تست‌شان منفی و ۴۴۰ نفر جواب تست‌شان مثبت اعلام شد.

وی با اعلام اینکه از افراد مبتلا به کرونا در استان خراسان‌جنوبی دو مورد طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند، بیان داشت: این دو نفر شناسایی شده از شهرستان بیرجند بوده و جزو افراد سرپایی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به آخرین وضعیت مبتلایان کرونا در استان اشاره و مطرح کرد: از مجموع مبتلایان تاکنون ۳۸۲ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص، ۱۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و جان‌باختگان کرونا در استان تاکنون ۴۲ نفر بوده است.

مهدی‌زاده با اشاره به تفکیک آمار شهرستانی مبتلایان کرونا در استان، عنوان کرد: از مجموع مبتلایان ۳۸ نفر در زیرکوه، ۱۱ نفر در درمیان، چهار نفر در نهبندان، هفت نفر در سربیشه، ۱۲۶ نفر در بیرجند، ۵۶ نفر در قاین، سه نفر در خوسف، ۲۱ نفر در سرایان، ۲۳ نفر در فردوس، ۱۹ نفر در بشرویه و ۱۳۲ نفر در طبس هستند.

وی از غربالگری ۹۶.۷ درصدی خانوار‌ها و ۹۱.۸۶ درصد افراد در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در استان خبر داد و افزود: ۹۳ هزار و ۳۱۰ نفر هم با مراجعه به سامانه سلامت در این طرح خوداظهاری شدند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح/خ

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =