طرح «هم‌سفره» همزمان با ماه رمضان در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «هم سفره» با عنوان اطعام مهدوی از ابتدای ماه مبارک رمضان برای اطعام نیازمندان در سراسر استان خبر داد.

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش آمده برای نیازمندان، اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از افراد منبع درآمدی ندارند و به نوعی از کار افتاده شده و دچار مشکلات معیشتی شدند.

وی بیان داشت: پیرو فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی پویش اطعام مهدوی توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده که در قالب آن غذاهای طبخ شده با حفظ کرامت ولی نعمتان با رعایت مسائل بهداشتی و به‌صورت گرم در محلات و مناطق محروم با همکاری گروه‌های جهادی و داوطلب توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی تبیین کرد: براساس اصول بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از تجمع‌ها و جشن‌ها و مراسم افطاری در این ماه مبارک پرهیز می‌شود و کار اطعام نیازمندان به‌صورت اعطای غذای گرم به نیازمندان صورت خواهد گرفت.

سلم‌آبادی با بیان اینکه کمیته امداد در کنار سفره‌های سحرگاهی و افطاری نیازمندان حضور خواهد داشت، ادامه داد: در قالب این طرح غذاهای طبخ شده با رعایت مسائل بهداشتی و به‌صورت گرم در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی اعلام کرد: در هر شهرستان حداقل یک مرکز اطعام مهدوی به برکت نام حضرت بقیه‌الله (عج) برای پخت روزانه حداقل ۳۱۳ پرس غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از آمادگی ۵۶ مرکز نیکوکاری در استان جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین خبر داد و عنوان کرد: خیرین، نیکوکاران و مراکز طبخ غذا که نیت اطعام محرومان و نیازمندان را در ماه ضیافت الهی دارند می‌توانند به دفاتر کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری مراجعه و هماهنگی لازم برای شرکت در این رزمایش معنوی داشته باشند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =