توزیع ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم با اجرای طرح «اطعام مهدوی» در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح «اطعام مهدوی» به‌منظور کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا، گفت: با اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به بیانات ارزشمند رهبری در خصوص ایجاد پویش گسترده برای همدلی، کمک مؤمنانه به مستمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا، اظهار داشت: پویش اطعام مهدوی در همین راستا توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: کمیته امداد هر ساله در ماه رمضان برنامه‌های اطعام نیازمندان را از محل کمک‌های مردمی و خیرین اجرا می‌کرد اما امسال به‌دلیل شیوع کرونا سفره‌های افطاری و اطعام برای نیازمندان و فرزندان ایتام برگزار نخواهد شد و امسال کمک‌های خیرین در قالب دیگری بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی طرح هم‌سفره یا همان اطعام مهدوی، تبیین کرد: طرح اطعام مهدوی ذیل رزمایش مواسات و همدلی توسط کمیته امداد از روزهای پایانی ماه شعبان در استان آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

سلم‌آبادی اعلام کرد: در مجموع ۱۲ مرکز نیکوکاری منتخب در سطح استان خراسان‌جنوبی طبخ روزانه حداقل ۳۱۳ پرس غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند که بین مددجویان و نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در قالب طرح اطعام مهدوی یک هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه مصلی بیرجند پخت و بین نیازمندان توزیع شد، خاطرنشان کرد: تمامی آشپزخانه‌ها به‌صورت مرتب ضدعفونی و تمامی نکات بهداشتی نیز در طول مراحل پخت غذا رعایت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در مجموع پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم در قالب این طرح طبخ و بین نیازمندان توزیع شود، بیان داشت: غذای گرم طرح هم‌سفره ماه مبارک رمضان در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهری و همچنین نقاط دور افتاده و روستاهای استان توزیع خواهد شد.

سلم‌آبادی شماره‌گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* وهمچنین شماره‌گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ و اپلکیشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا را از روش‌های کمک غیرحضوری برای کمک در این طرح اعلام و اضافه کرد: شماره حساب‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی و همچنین شماره حساب ۰۱۰۲۱۰۲۸۹۱۰۰۵ بانک صادرات از دیگر روش‌های کمک به نیازمندان در قالب طرح اطعام مهدوی است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 19 =