بهبود ۴۰۵ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندبا بیان اینکه مجموع مبتلایان کرونا در استان به ۴۶۱ نفر رسید، بیان داشت: از مجموع مبتلایان ۴۰۵ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص و ۱۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی هشت مورد جدید به ۴۶۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که از این تعداد هشت مورد مثبت بوده، بیان داشت: از هشت مورد ابتلای جدید یک نفر در بیرجند، یک نفر نفر قاین، یک نفر درمیان، یک نفر طبس و چهار نفر در سرایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: در مجموع از روز اول تاکنون دو هزار و ۴۲ مورد آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد که از این تعداد یک هزار و ۵۸۱ نفر تست‌شان منفی و ۴۶۱ نفر جواب تست‌شان مثبت اعلام شد.

دهقانی به آمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: طبس ۱۳۹ مورد، بیرجند ۱۲۹ مورد، قاین ۶۰ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۳ مورد، سرایان ۲۵ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۱۳ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد ابتلا به کرونا داشته است.

وی با بیان اینکه از مجموع مبتلایان ۴۰۵ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص و ۱۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند، مطرح کرد: همچنین ۴۲ بیمار بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بخش دیگری از سخنانش به ماه مبارک رمضان و بیانات مطرح شده در خصوص روزه‌داری اشاره کرد و گفت: روزه‌داری در افراد سالم که هیچ بیماری خاصی ندارند، نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی‌کند بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه افراد زیر ۶۵ سال که بیماری خاصی ندارند و در سلامت کامل هستند به‌راحتی می‌توانند به این وظیفه الهی عمل کنند، تبیین کرد: سایر افرادی که دارای بیماری خاصی هستند مانند سال‌های گذشته باید با پزشک معالج خود مشورت کنند تا با نظر وی از مضرر بودن یا بی‌ضرر بودن روزه در این شرایط اطمینان حاصل کنند.

وی به وضعیت افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده و یا دوره نقاهت خود را می‌گذرانند، اشاره کرد و افزود: افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند، اگر دوره نقاهت این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند و مشکل خاصی ندارند، منعی برای روزه‌داری ندارند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =