سیر صعودی مبتلایان کرونا در خراسان‌جنوبی/ ۴۸۸ بیمار بهبود یافتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: با شناسایی این تعداد، مجموع مبتلایان کرونا در استان به ۵۴۴ نفر رسید.

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ آزمایش مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد که از این تعداد ۱۵ مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی بیان داشت: از مجموع ۱۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان، تعداد ۱۳ نفر از بیرجند و شهرستان‌های طبس و سـرایان هر کدام یک نفر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: از روز اول تاکنون دو هزار و ۷۱۳ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که از این تعداد دو هزار و ۱۶۹ نفر تست‌شان منفی و ۵۴۴ نفر جواب تست‌شان مثبت شد.

مهدی‌زاده با اشاره به آمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان‌ها، مطرح کرد: طبس ۱۴۵ مورد، بیرجند ۱۸۷ مورد، قاین ۶۳ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۵ مورد، سرایان ۳۵ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۱۷ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد ابتلا به کرونا داشته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان، عنوان کرد: از مجموع بیماران ۴۸۸ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۱۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند که حال عمومی دو نفر از این بیماران وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید در استان نداشتیم و تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی همان ۴۲ نفر هستند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =