افزایش ۴۰ درصدی گروه‌های جهادی در خراسان‌جنوبی

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: تعداد گروه‌های جهادی استان با ۴۰ درصد افزایش به ۳۵۲ گروه جهادی شناسنامه‌دار رسید که از این تعداد ۲۳۱ گروه عادی، ۱۷ گروه فعال و چهار گروه ویژه هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در سال گذشته ۱۰ هزار ۳۰۰ نفر در قالب ۴۰ گروه جهادی در استان فعالیت کردند که ۲۰ گروه جهادی با یک هزار و ۲۰۰ نفر مهمان و بقیه گروه‌های بومی استان بودند.

وی بیان داشت: هزینه جذب شده توسط گروه‌های جهادی بابت اجرای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و تأمین عرصه ۲۷ میلیارد ریال بود که ۱۶میلیارد ریال از طریق خیرین جذب شد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک سپاه و بسیج و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی ست.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: سال گذشته با توجه به تأکیدات رهبری در گام دوم انقلاب و بیانیه خطاب به جهادگران تعداد گروه‌های جهادی استان با ۴۰ درصد افزایش به ۳۵۲ گروه جهادی شناسنامه‌دار رسید که از این تعداد ۲۳۱ گروه عادی، ۱۷ گروه فعال و چهار گروه ویژه هستند.

هنری مطرح کرد: این گروه‌های جهادی در سامانه ملی اطلس جهادی ثبت شده‌اند و از ابتدای سال ۹۹ همه فعالیت‌ها و برنامه‌های گروه‌ها نیز در این سامانه ثبت و امکان هدایت، راهبری و نظارت بر عملکرد گروه‌ها و هم‌افزایی آن‌ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این گروه‌های جهادی در هر پایگاه بسیج حداقل یک گروه محله‌محور تشکیل شده که با شناسایی مشکلات و معضلات خانواده‌های محله خود در طول سال به‌طور فردی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۲۳ گروه محله‌محور در پایگاه‌های بسیج سامان‌دهی شده‌اند، تبیین کرد: همچنین در هریک از شهرستان‌ها شورای جهادی و در مرکز استان مجمع جهادی استان با حضور جهادگران فعال تشکیل شده و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی حرکت‌های جهادی را عهده‌دار هستند.

هنری مطرح کرد: در هریک از شهرستان‌ها حداقل یک گروه جهادی تخصصی دوره‌های آموزش امداد و نجات را با همکاری هلال‌احمر طی کرده و ۴۲۰ نفر از جهادگران برای کمک به حوادث طبیعی و غیره سامان‌دهی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سیل مناطق سیستان و بلوچستان طی سال گذشته ۴۰ گروه جهادی ۵۱۵ نفره برای خدمات‌رسانی به این مناطق اعزام شدند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =