احداث ۵ پایگاه امداد و نجات در خراسان‌جنوبی/۱۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد

سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از فعالیت دو پروژه حوله‌بافی و پرورش شتر مرغ پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای خبر داد و گفت: پایگاه امداد و نجات بند دره بیرجند در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به روز جهانی صلیب‌سرخ و هفته هلال‌احمر، اظهار داشت: فلسفه وجودی هلال و احمر ارائه خدمات امداد و نجات در زمان حادثه‌های غیرمترقبه و آموزش‌های خود امدادی و دیگر امدادی می‌باشد.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی جزو ۱۰ استان حادثه‌خیز کشور است، افزود: به‌طور متوسط هر ۱۰ تا ۱۲ سال یک زلزله بالای هفت ریشتر در استان به وقوع می‌پیوندد که در این خصوص آمادگی لازم را می‌طلبد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از برگزاری مجامع انتخابات شوراهای اجرایی و عالی این سازمان خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۷۱۱ نفر از واجدین شرایط داوطلب در مجامع شوراهای عالی شهرستان‌ها و استان ثبت‌نام کرده‌اند و مجامع شهرستانی جمعیت هلال‌احمر ۲۳ خردادماه به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رضایی با اشاره به عضویت جمعیت هلال‌احمر در ستاد مبارزه با ویروس کرونا در حوزه طب‌سنجی و غربالگری، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و حمایتی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان در بین خانواده‌های متأثر از ویروس کرونا توزیع شده و در هفته آینده نیز ۱۰۰۰ بسته غدایی تحویل خانواده‌های کم‌بضاعت و مستحق می‌شود.

توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان

وی یادآور شد: در حوزه کارآفرینی و توان‌افزایی جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی دو پروژه حوله‌بافی و پرورش شتر در پایگاه‌های امدادی جاده‌ای مزینی بیرجند و قاین اجرا می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: دفترچه توجیهی احداث پنج پایگاه امدادی تدوین شده و سه قطعه زمین سه پایگاه نیز تحویل شده است.

رضایی از کلنگ‌زنی پایگاه امداد و نجات با ساختمان استیجاری دیگ رستم شهرستان فردوس در هفته هلال‌احمر خبر داد و گفت: راه‌اندازی کاروان‌های بهداشتی و ضدعفونی و غبارروبی مزار شهدا در ۱۱ شهرستان، طرح غم‌گساری، سرکشی از خانواده‌های دکتر وجدان و دکتر فخر، خداقوت و قدردانی از خدمات پرسنل و پرستاران بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند از اهم برنامه‌های این سازمان در هفته هلال‌احمر است.

صدور ۶۲۰۸ گواهی آموزشی کمک‌های اولیه در سال ۹۸

وی گفت: مهم‌ترین پروژه‌ای که جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در حال احداث دارد پایگاه امداد و نجات بند دره بیرجند است که امید می‌رود در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

معاون آموزشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی نیز اظهار داشت: از جمله برنامه‌های مبارزه با ویروس کرونا در فروردین و اردیبهشت ۹۹ این سازمان می‌توان به تولید محتوایی ۲۵ مورد پوستر، بروشور، هفت کلیپ آموزشی اشاره کرد و با راه‌اندازی شبکه‌اجتماعی هلال تاکنون بیش ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفر از این سامانه بازدید داشته‌اند.

حسینی افزود: از ابتدای سال جاری تعداد هزار و ۱۴۷ نفر در دوره‌های آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کردنا به‌صورت غیرحضوری جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی شرکت کرده و گواهی خود را دریافت نموده‌اند و به سؤالات هشت هزار و ۲۰۰ نفر نیز از طریق این سامانه پاسخ‌های لازم داده شده است.

وی در ارتباط با برگزاری دوره‌های آموزشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سال ۹۸، گفت: در ۲۶۸ دوره آموزشی کمک‌های اولیه شش هزار و ۲۰۸ نفر شرکت کرده و گواهی خود را دریافت نموده‌اند و طی ۵۵ دوره تخصصی نیز هزار و ۴۳۲ نفر حضور داشتند و در طرح آموزشی کارکنان نیروهای مسلح دو هزار ۷۶۰ نفر شرکت کرده‌اند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =