مجوز پذیرش دانشجوی داروسازی در بیرجند صادر شد/ پذیرش دانشجو از مهرماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از صدور مجوز پذیرش دانشجوی داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از طریق کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی‌فیروزآبادی با اعلام این خبر به خبرنگاران، اظهار داشت: پس از سال‌ها پیگیری مصوبه صدور مجوز پذیرش دانشجوی داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اخذ شد.

وی با بیان اینکه جای رشته داروسازی در چرخه آموزشی این دانشگاه خالی بود، بیان داشت: دانشکده داروسازی در ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به‌خصوص دستاورد‌های پژوهشی نقش به‌سزای دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی پذیرش دانشجوی داروسازی در استان بسیار مهم است، مطرح کرد: مهم‌ترین مزیت صدور این مجوز تحصیل دانشجویان بومی در استان است.

دهقانی با اشاره به ظرفیت پذیرش در این رشته، عنوان کرد: حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر ظرفیت پذیرش آزاد و بومی (با کسر ۱۵ نفر از سهمیه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه پذیرش سهمیه بومی داروسازی استان که در دانشکده داروسازی زابل پذیرش می‌شوند) و همچنین ۱۰ نفر نیز سهیه مازاد خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه پذیرش دانشجویان از مهرماه امسال انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش چرخه آموزش تکمیل می‌شود و در حوزه‌های پژوهش، صنعت آورده خوبی خواهیم داشت و مهم‌تر از همه اینکه فرزندان این استان می‌توانند در شهر بیرجند تحصیل کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 4 =