ابتلای ۴۲ نفر از کادر درمان خراسان‌جنوبی به کرونا/ ۵۶۹ بیمار بهبود یافتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ابتلای ۴۲ نفر از کادر نظام سلامت استان به کرونا خبر داد و گفت: از مجموع آزمایش‌های انجام شده، ۲۹۰ مورد منفی و ۳۲ مورد مشکوک بود که همه درمان شدند و یک نفر نیز تحت درمان است.

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ نمونه آزمایش مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد که نتیجه سه مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی بیان داشت: از مجموع نمونه‌های مثبت اعلام شده دو مورد مربوط به شهرستان بیرجند و یک مربوط به شهرستان درمیان است که با احتساب این تعداد، آمار مبتلایان در بیرجند به ۲۰۵ مورد و در درمیان به ۶۲ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تعداد مبتلایان کرونا در مابقی شهرستان‌ها، مطرح کرد: ۱۴۷ مورد در طبس، ۶۳ مورد در قاین، ۴۴ مورد در زیرکوه، ۲۶ مورد در فردوس، ۳۶ مورد در سرایان، ۱۹ مورد در بشرویه، هفت مورد در سربیشه، چهار مورد در نهبندان و چهار مورد در خوسف هستند.

مهدی‌زاده مطرح کرد: از روز نخست تاکنون چهار هزار و ۲۰۹ آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه سه هزار و ۵۹۲ مورد منفی و ۶۱۷ مورد مثبت شد.

آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان

وی با اشاره به وضعیت مبتلایان کرونا در استان، مطرح کرد: از مجموع بیماران کرونایی، ۵۶۹ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و پنج نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان داشته‌ایم، افزود: یک فوتی جـدید، خانـمی ۸۵ ساله اهل قاین است که در بیـمارستان گناباد بسـتری بوده اسـت.

مهدی‌زاده در ادامه با بیان اینکه در کشور ۷۳.۰۴ درصد مبتلایان بهبود یافتند که این رقم در استان ۷۳.۰۹ درصد است، بیان داشت: درصد ابتلای گروه‌های سنی برای افراد زیر ۱۵ سال کمتر از یک درصد، ۱۶ تا ۴۵ سال ۴۰ درصد، ۴۶ تا ۶۰ سال ۲۵ درصد و بیش از ۶۰ سال را ۳۴ درصد است.

ابتلای ۴۲ نفر از کادر درمان به کرونا

وی از ابتلای ۴۲ نفر از کادر نظام سلامت استان به کرونا خبر داد و گفت: از مجموع آزمایش‌های انجام شده، ۲۹۰ مورد منفی و ۳۲ مورد مشکوک بود که همه درمان شدند و یک نفر نیز تحت درمان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به وضعیت شهرستان درمیان و افزایش مبتلایان به کرونا در این شهرستان اشاره و اعلام کرد: علت این افزایش ابتلا در شهرستان ایجاد هفت کانون است که ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر رعایت شده که در این کانون‌ها بیشتر خانم‌ها درگیر بودند.

مهدی‌زاده وضعیت استان را از نظر ابتلا به بیماری به‌جز در شهرستان درمیان در حال فروکش کردن دانست و مطرح کرد: تا دو دوره کمون بدون موارد مثبت پشت سر گذاشته نشود نمی توان در اینباره با اطمینان اظهار نظر کرد.

کاهش ۲۰ درصدی واکسیناسیون

 وی از کاهش مراجعه افراد به مراکز درمانی برای دریافت خدمات بهداشتی و مراقبتی به‌خصوص واکسیناسیون و ابراز نگرانی کرد و گفت: با کاهش۲۰ درصدی واکسیناسیون در استان مواجه‌ایم لذا با توجه به ورود به فصل بیماری‌های عفونی، خواستار مراجعه افراد برای دریافت واکسیناسیون‌ها هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه‌اندازی بخش ایزوله تنفسی بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۷ واحد مجوز تولید ماسک در استان دریافت کردندو همچنین یک واحد تولید ماسک N95 در استان راه‌اندازی شده که روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ ماسک تولید می‌کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 13 =