بسیج علمی و پژوهشی در میدان مقابله با کرونا| از بخشش اجاره بها تا ساخت گیت ضدعفونی لباس

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی با اشاره به استقرار ۲۵ شرکت دانش‌بنیان در استان، گفت: این سازمان تمامی اجاره بهای فروردین این شرکت‌ها را به‌منظور شیوع ویروس کرونا و عدم فعالیت آن‌ها بخشیده است.

مرتضی عظیمی‌فر امروز در گفت‌‍وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جهش تولید از سوی رهبری، بسیج علمی و پژوهشی سعی کرده منویات رهبر انقلاب را در همه عرصه‌های تولید و حمایت از محصولات داخلی سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج علمی و پژوهشی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، بیان داشت: پس از شیوع این ویروس و کمبود انواع اقلام بهداشتی پردیس شرکت‌های دانش بنیان مستقر در سازمان بسیج علمی خراسان‌جنوبی اقدام به ایجاد کارگاه تولید انواع اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، گان، شیلد و محلول ضدعفونی کردند.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی با اشاره به استقرار ۲۵ شرکت دانش‌بنیان در ساختمان علمی پژوهشی بسیج خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: این سازمان تمامی اجاره بهای فروردین این شرکت‌ها را به‌منظور شیوع ویروس کرونا و عدم فعالیت آن‌ها بخشیده است.

عظیمی‌فر مطرح کرد: این سازمان به تمام طرح‌های خلاقانه و ایده‌های مبتکران با موضوع پیشگیری و درمان ویروس کرونا بدون محدودیت، تسهیلات پرداخت می‌کند و علاوه بر آن امکانات کارگاهی خود را نیز در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

وی از ساخت گیت ضدعفونی کننده لباس در مرکز رشد خلاقیت و نوآوری‌های بسیج استان به همت یک شرکت فناور خبر داد و افزود: این گیت دیشب در اولین شب از لیالی قدر در حسینیه جماران بیرجند برای ضدعفونی کردن لباس و کفش شرکت‌کنندگان در آیین شب احیا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گرفت.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی در خصوص هزینه ساخت این گیت، عنوان کرد: هزینه ساخت این گیت چهار میلیون تومان است که مجموعه سازمان بسیج علمی و فناوری استان از این طرح دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حمایت مالی کرده است.

عظیمی‌فر حمایت‌های مادی، معنوی و در اختیار قراردادن امکانات مراکز آزمایشگاهی مجهز را از جمله اقدامات و خدمات سازمان بسیج علمی به نخبگان استان ذکر کرد و افزود: این مرکز از ابتدای امسال از پنج طرح پژوهشی نخبگان حمایت کرده است.

وی ادامه داد: از این تعداد از دو طرح از جمله دستگاه ساخت دستکش پلاستیکی و طرح تولید ماسک و گان با پرداخت هشت میلیون تومان کمک بلاعوض در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا حمایت شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =