تولید ۳۱۱ هزار ماسک به دست مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از تولید ۳۱۱ هزار و ۳۶۹ عدد ماسک و ۹۳۹ گان توسط مهارت‌آموزان فنی وحرفه‌ای استان خبر داد.

حسین خوش‌آیند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به‌عنوان همکار و یاور مدافعان سلامت در تولید ماسک، گان و سایر تجهیزات بهداشتی همکاری دارد.

وی با بیان اینکه ۳۵ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در استان به تولید ملزومات بهداشتی مورد نیاز مراکز درمانی اختصاص یافته است، بیان داشت: ۱۰ کارگاه در بخش دولتی و ۲۵ کارگاه در بخش غیردولتی در بحث کرونا به‌صورت خودجوش پای کار آمدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مربیان و کارآموختگان فنی و حرفه‌ای استان اقدام به تولید ملزومات بهداشتی مورد نیاز کرده‌اند، تبیین کرد: مجموعه فنی و حرفه‌ای استان برای قطع زنجیره کرونا با بهره‌گیری از مهارت در خدمت سلامت اقشار مختلف جامعه است.

خوشایند از تولید ۳۱۱ هزار و ۳۶۹ عدد ماسک و ۹۳۹ گان در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و مطرح کرد: ماسک‌های بهداشتی و دیگر اقلام مورد نیاز به‌صورت روزانه تولید و در اختیار ستاد مبارزه با کرونا ویروس قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای به‌دلیل اشباع بازار از اقلام بهداشتی مانند ماسک و گان تقریبا نیمه تعطیل شده‌اند و هم‌اکنون فعالیت کارگاه‌ها کم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بخشی از این ماسک‌ها رایگان و بخشی با دریافت هزینه توزیع می‌شود و مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر استان پس از تولید ماسک آن را برای توزیع به مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تحویل می‌دهند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =