زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان‌جنوبی گفت: در شرایط فعلی و براساس برآورد اولیه برای احداث زائرسرای ارزان‌قیمت خراسان‌جنوبی به تأمین ۲۵ میلیارد تومان نیاز است که ممکن است این هزینه در دوران ساخت بیشتر شود.

موسی جوینده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند در خصوص ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت در مشهد مقدس، اظهار داشت: موضوع احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد مقدس از سال‌های گذشته به دفعات در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در این راستا با تأکیدات رهبری در سال ۹۰ برخی از استان‌ها با کمک مردم و خیرین کار احداث مجتمع‌های اقامتی ارزان‌قیمت برای زائرین استان‌های خود را آغاز و توانستند با مشارکت مردم و مسؤولان پروژه را به اتمام برسانند.

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب اسلامی برای ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد از سال ۹۳ پیگیری‌های لازم انجام و برای هماهنگی در این زمینه و استفاده از تسهیلات شهرداری مشهد، جلساتی در این شهر برگزار شد.

جوینده اضافه کرد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی مشهد ابتدا زمینی در فاصله دور از حرم مطهر امام رضا(ع) برای احداث زائرسرا در اختیار بنیاد زائر خراسان‌جنوبی قرار گرفت اما با پیگیری انجام شده این محل به مساحت ۶۰۰ مترمربع با زمینی دیگر در نزدیکی میدان طبرسی معاوضه شد.

وی تبیین کرد: قرار است زائرسرای ارزان‌قیمت خراسان‌جنوبی در مشهد با زیربنای حدود ۷۵۰مترمربع در ۹طبقه و با ۵۰۰ تخت احداث  شود که ۳ طبقه آن خدماتی و ۶ طبقه دیگر اقامتی خواهد بود که براساس برنامه‌ریزی از قسمت‌های اقامتی چهار طبقه برای سوئیت خانوادگی و سه طبقه برای اقامت گروهی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان‌جنوبی به گذشت پنج سال از شروع پروژه و پیشرفت فیزیکی پروژه اشاره کرد و گفت: پروانه ساخت زائرسرا اخذ، تجهیزات فونداسیون خریداری و گودبرداری انجام و به‌محض گرفتن جواز ساخت، عملیات اجرای فونداسیون شروع می‌شود.

جوینده تکمیل این پروژه را نیازمند بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی و براساس برآورد اولیه برای احداث زائرسرای ارزان‌قیمت خراسان‌جنوبی به تأمین ۲۵ میلیارد تومان نیاز است که ممکن است این هزینه در دوران ساخت بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مردم خراسان‌جنوبی برای ساخت این زائرسرا بالغ بر یک میلیارد تومان کمک کرده‌اند، گفت: مردم خراسان‌جنوبی برای کمک به ساخت این زائرسرا می‌توانند به بنیاد زائر شهرستان‌ها مراجعه و کمک‌های خود را اهدا کنند.

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان‌جنوبی اضافه کرد: خیران در قالب خرید «خشت‌های آسمانی» به مبلغ ۸۸ هزار تومان برای هر خشت یا پرداخت ۳۲ هزار تومان برای ایجاد هر تخت می‌توانند اقدام کنند.

جوینده اضافه کرد: همچنین همشهریان و خیران می توانند کمک‌های خود را به حساب بنیاد زائر نزد موسسه راسخون به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۲۲۱۰۲۷۸۱۶۶ و با به شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۹۹۶۷۸۹۳۰۰۸ و یا از طریق کارت به کارت حساب سیبا بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۳۴۷۱۷ واریز نمایند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =